فرمانده ناجا همزمان با روز کتاب و کتابخوانی خبر داد:

تجهیز کلانتری ها به کتابخانه/درخشش نیروی انتظامی در مراسم اربعین

کدخبر: 2137420

فرمانده نیروی انتظامی از تجهیز مراکز انتظامی اعم از کلانتری و پاسگاه ها به کتابخانه خبر داد و گفت: باید به ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردارحسین اشتری همزمان با روز کتاب و کتاب خوانی با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر و با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس در راهپیمایی بزرگ اربعین، اظهار کرد: با عنایت خداوند و آقا امام حسین (ع)، حضور نیروی انتظامی در ماموریت اربعین امسال به ویژه در مرزهای سه گانه؛ شلمچه ، چذابه و مهران بسیار خوب و اثرگذار بود.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی پلیس در مرزهای سه گانه و مسیر تردد زوار، افزود: هزاران نفر از زائران حسینی(ع) از مرزها تردد داشتند و این راهپیمایی بزرگ در نظم و امنیت کامل انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش فرماندهان و آحاد کارکنان در راستای خدمات دهی شایسته به زوار اربعین، بیان کرد : خداوند متعال را شاکریم که این ماموریت را در کنار سایر سازمان های متولی و خدمات رسان، به نحو مطلوبی به سرانجام رساندیم و در همین جا ضمن زیارت قبول به زائران حسینی (ع)، از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم بزرگ معنوی تشکر می کنم.

وی همچنین در ادامه با تسلیت به خانواده های داغدار و آسیب دیده کرمانشاه در پی زلزله اخیر ، خاطرنشان کرد: امداد رسانی در سریع ترین زمان به آسیب دیدگان زلزله، تاکید مقام معظم رهبری بود و نیروی انتظامی نیز از همان دقایق اولیه در مناطق زلزله زده حضور فعال داشت.

عالی مقام انتظامی کشور با بیان اینکه با بهره مندی از ظرفیت حداکثری ناجا برای کمک به آسیب دیدگان زلزله فعالیت خواهیم کرد، اضافه کرد: نیروهای پلیس در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان، در آماده باش هستند و بخش اعظمی از ظرفیت نیروی انسانی پلیس در این مناطق حضور "هوشیارانه" و "فعال" دارند.

سردار اشتری در ادامه با گرامیداشت روز "کتاب و کتاب خوانی"، و تقدیر از رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا حجت الاسلام و المسلمین " بهرامی " در توجه به برگزاری آیین گرامی داشت روز کتاب و کتابخوانی و هفته وقف، بیان کرد : اهمیت مطالعه بر کسی پوشیده نیست و باید در تمام مراکز انتظامی اعم از کلانتری، پاسگاه ها و ... کتابخانه دایر تا از این ظرفیت در راستای ارتقاء سرانه مطالعه در نیروی انتظامی و دانش کارکنان بهره ببریم.

وی بر لزوم توجه ویژه به ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود : همه جامعه به ویژه مسئولان باید به ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت این مهم توجه ویژه ای داشته باشند، در مراکزی که حضور جوانان پر رنگ است باید حتما این رویکرد اجرایی شود، به ویژه برنامه ریزی برای در دسترس بودن کتب مذهبی، دینی، اسلامی و ... به قشر جوان باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

گسترش فرهنگ وقف نیز در نیروی انتظامی مورد توجه است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توجه به ارتقاء فرهنگ مطالعه، مطرح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکیدات بسیاری در خصوص توجه به مقوله کتاب خوانی داشته اند و با توجه به این نگاه و رویکرد مقام عظمای ولایت، ما نیز در نیروی انتظامی به دنبال ارتقاء سرانه مطالعه در میان فرماندهان، کارکنان و خانواده های آنان هستیم و در این راستا اقدامات فرهنگی و تشویقی را دنبال و اجرایی می کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته "وقف "و تشریح جایگاه وقف از منظر دینی و اسلامی، مطرح کرد: وقف؛ سنت پسندیده ای است و باید به این سنت حسنه توجه ویژه ای کرد، وقف در واقع صدقه جاریه محسوب می شود و برکات بسیاری دارد. گسترش فرهنگ وقف نیز در نیروی انتظامی مورد توجه است.

سردار اشتری در پایان با توصیه برای بهره مندی از برکات وقف گفت: ان شاء الله توفیق بهره مندی از این سنت اسلامی و حسنه را داشته باشیم و آثار و برکات آن در زندگی شخصی، دینی و اجتماعی مان جاری باشد.

وقف چندین جلد کتاب توسط سردار " حسین اشتری" به کتابخانه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی بخشی از برنامه گرامی داشت روز کتاب و کتاب خوانی بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: