خانم‌ها بخواند؛

ناخن‌هایی مقاوم با استفاده از ماسک‌های طبیعی

کدخبر: 2137439

بسیاری از بانوان به دنبال راهی برای تقویت ناخن‌های خود و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها هستند که برای این کار باید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم ترین مسائل بهداشتی و درمانی که خانم ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

مقاومت و استحکام ناخن ها برا ی بسیاری از خانمها از اهمیت بالایی برخوردار است و و آنها همیشه به دنبال راهی برای تقویت ناخن های خود و جلوگیری از شکنندگی آنها هستند در اینجا به معرفی ماسک های تقویت کننده ای می پردازیم که به خانمها کمک می کند تا ناخن هایی سالم و مقاوم برای خود به ارمغان بیاورند.

ماسک تقویت کننده ناخن

عسل، روغن بادام، زرده و سفیده تخم مرغ و نمک یددار را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس ناخن هایتان را به مدت ۳۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید و بعد از آن دستانتان را بشویید. همچنین می توانید دو قاشق سوپخوری آب آناناس تازه را به همراه دو قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری سرکه انگور مخلوط کرده، به مدت ۳۰ دقیقه ناخن های خود را درون آن قرار دهید، و سپس دستان خود را بشویید.

ناخن هایی بدون پوسته با روغن زیتون

برای اینکه ناخن های زیبا و بدون پوسته داشته باشید سه روز در هفته ناخن های خود را در روغن زیتون قرار دهید.

خانم ها بخوانند

ناخن هایی خوش فرم با چای گیاهی

۲ قاشق غذاخوری از دو گیاه «گل همیشه بهار» و «گل بابونه» را به همراه ۴ فنجان آب دم کنید. برای تهیه این جوشانده بهتر است آن را روی دمای ملایم قرار دهید تا به آرامی آماده شود. پس از آنکه جوشانده آماده شد و چای گیاهی به اصطلاح دم آمد، آن را صاف کرده و درون ظرف مناسبی بریزید تا خنک شود. پس از آنکه جوشانده حرارت خود را از دست داد به ترتیب یک قاشق غذاخوری روغن بادام، ۵ قطره روغن گیاه اسطوخودس و ۵ قطره روغن گیاه کندر را به محلول اضافه کرده و دست ها را به طور کامل به مدت ۱۰ دقیقه درون این لوسیون گیاهی قرار دهید. در این مرحله می توانید به آرامی ناخن ها را با لوسیون گیاهی ماساژ دهید تا جذب بهتری انجام شود. پس از تکرار ۲ تا ۳ بار این شیوه در هفته می بینید که تا چه حد پوستی نرم و مرطوب و ناخن هایی زیبا و خوش فرم خواهید داشت.

خانم ها بخوانند

ناخن هایی درخشان با عصاره گل درخت پرتقال

پس ازهر بار استفاده از لاک تا حد زیادی ناخن ها تیره می شود و شفافیت و درخشندگی خود را از دست می دهد حتی در مواردی دیده شده که استفاده بیش از حد از لاک موجب تغییر رنگ ناخن ها می شود. برای بهبود و از بین رفتن تیرگی ناخن های تان می توانید از عصاره گل درخت پرتقال استفاده کنید. برای رفع این مشکل کافی است هر روز ۳ قاشق غذاخوری از عصاره یا جوشانده گل درخت پرتقال را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کرده و برای ماساژ دادن ناخن ها از آن استفاده کنید. پس از گذشت ۱۰ روز خواهید دید که این ترکیب تا چه حد ناخن های شما را شفاف، درخشنده و سفید می کند.

خانم ها بخوانند

رشد ناخن ها به همراه روغن زیتون و آب گوجه فرنگی

یکی از عواملی که سبب می شود تا ناخن های دست به کندی رشد کنند کمبود پروتئین است. برای افزایش سرعت رشد ناخن هایتان ۲ قاشق روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و انگشتانتان را داخل این ترکیب قرار دهید استفاده هر روزه از این مخلوط تاثیر فوق العاده ای در رشد ناخن هایتان خواهد داشت.

با سیر ناخن های دستتان را تقویت می کند

سیر یکی از بهترین مواد خوراکی است که به تقویت ناخن های دست کمک می کند برای تقویت ناخن های شکننده و رشد بهتر آن ها کافی است چند حبه سیر را کاملا خرد و له کنید و سپس هفته ای یک بار سیر را با فرچه لاک بر روی ناخن هایتان بزنید و اجازه دهید که مدت زمان طواتنی بر روی ناخن هایتان بماند. اگر به بوی سیر حساسیت دارید پنبه را به آب لیمو ترش آغشته کنید و بر روی انگشتانتان بزنید تا بوی سیر به طور کامل از بین برود.

خانم ها بخوانند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: