وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

تاسیس دانشگاه B۸ برای همکاری ۸ کشور در جهان اسلام/سرقت علمی ناشی از ضعف در سیستم‌های نظارتی است

کدخبر: 2137450

وزارت علوم در هفته‌گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع روبه رو بود که خلاصه ای از آن را می توانید در ادامه دنبال کنید.

پرداخت وام ضروری ۳ میلیونی به دانشجویان دکتری

صدیقی معاون وزیر عوم در امور دانشجویان گفت: دانشجویان دکتری می ‎توانند از وام ضروری ۳ میلیون تومانی استفاده کنند که در این رابطه در سال ۹۶، ۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

حضور ۱۸ دانشگاه ایرانی در میان برترین دانشگا ه های جهان

حسن سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: باتوجه به روندی که دانشگاه های ما در جذب دانشجوی خارجی در ایران دارند. امسال ۱۸ دانشگاه کشورمان در درجه بندی های بالای دانشگاه های جهان قرار گرفتند که اگر این روند و اعتبار افزایش پیدا کند جذب دانشجو در داخل کشور افزایش پیدا می کند.

سرقت علمی ناشی از ضعف در سیستم های نظارتی است

نیلی احمدابادی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به سرقت علمی در دانشگاه ها گفت: ضعف در نظارت علت رخ داد های ناخوشایند این چنینی است.

وی بروز رخداد های ناخوشایندی مانند سرقت علمی را ناشی از ضعف در سیستم های نظارتی دانست و افزود: ضعف در نظارت همواره مسئله آفرین بوده است، اگر پایان نامه دانشجویان را استاد راهنما به دقت مطالعه کند و در طول انجام آن، استاد مربوطه وقت کافی را برای نظارت بر کار دانشجو بگذارد، بسیاری از خطا ها قابل پیشگیری است.

تسهیلات ویژه صندوق رفاه به دانشجویان زلزله زده

یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:پیرو ابلاغ وزیر علوم برای یاری مصدومان و کاهش صدمات دانشجویان و خانواده های آن ها که در حادثه تاسف بار زلزله غرب کشور آسیب دیده اند، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم آمادگی دارد به صورت ویژه و فوق العاده علاوه بر رسیدگی به مشکلات رفاهی دانشگاهی غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه که در این حادثه دچار مشکل شده اند، نسبت به پرداخت تسهیلات و کمک فوق العاده به دانشجویان در اسرع وقت اقدام کند.

دولت و مجلس شورای اسلامی در بروز رسانی تجهیزات پژوهشی کمک کنند

غلامی وزیر علوم گفت: باید با کمک دولت محترم و مجلس شورای اسلامی، در سریع ترین زمان ممکن تجهیزات پژوهشی را به روز کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جذب دانشجوی خارجی گفت: در سال های اخیر، همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها رشد خوبی داشته است، ولی باید در بخش انجام پروژه های مشترک بین المللی با دانشگاه ها و موسسات معتبر و جذب دانشجویان خارجی فعالیت های بیشتری انجام شود.

عقب ما ندگی کشور ناشی از ضعف در علوم انسانی است

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه عقب ما ندگی کشور، نقص فنی و ضعف علمی نیست گفت: عقب ماندگی ناشی از ضعف در علوم انسانی است.

عباسی با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفت: ما در حوزه علوم انسانی باید تحول ایجاد کنیم، باید مبانی نظام اسلامی را مشخص کنیم، ساختار های نظام جمهور اسلامی که در حقیقت عمود خیمه انقلاب اسلامی هستند باید تقویت شوند.

تاسیس دانشگاه B۸ برای همکاری ۸ کشور در جهان اسلام

منصور غلامی وزیر علوم از تاسیس دانشگاه B۸ برای همکاری ۸ کشور در جهان اسلام و پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در این دانشگاه خبر داد.

غلامی گفت: یکی از برنامه های ما تاسیس دانشگاه B۸ است که حاصل همکاری های ۸ کشور در حال توسعه جهان اسلام است که از سال تحصیلی آینده دانشجو پذیرش خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه دیپلماسی علمی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه های کشور عملکرد خوبی داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: