رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد

تشکیل کارگروه تعیین الگوی شهریه مدارس/ شناسایی آسیب‌های شهریه‌ها

کدخبر: 2137454

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کرگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و آنها مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

مجتبی زینی وند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازنگری در الگوی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: کارگروهی تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا آسیب‌های الگوی شهریه‌ فعلی را شناسایی و رصد کنیم.

وی با اشاره به مشکل عمده الگوی شهریه طی سه سال گذشته گفت: اساس الگو، هزینه تمام شده است یعنی موسس اعلام می‌کند برنامه‌هایش چیست و هزینه‌اش چقدر است اما از آنجا که یکی از آیتم‌ها و محورهای شهریه طبق ماده 15 نرخ تورم است، تعارضی ایجاد می‌شد ، به عنوان مثال مدرسه‌ای که قبلا شهریه‌ای بر اساس برنامه‌هایش داشت، در سال جاری برای اجرای برنامه‌های مفصل‌تر و دریافت هزینه بیشتر طبق قانون با تعارض و مشکل روبرو می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کارگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و اعضاء مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

زینی‌وند ادامه داد: بر این اساس باید مبنای هزینه تمام شده و مبنای تعیین شهریه در مدارس متناسب با اقتضائات استان‌ها باشد و نمی‌توانیم الگوی واحدی برای کل استان‌ها داشته باشیم. این کارگروه‌ها بر اجرای درست قانون و بویژه الگوی شهریه نظارت می‌کنند. باید در نظر داشت که اقتضائات و شرایط استان‌ها و حتی مناطق مختلف در یک استان مشابه نیست و ما دیگر نرم واحدی را نخواهیم داشت و الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها و عملکرد مدارس و بر اساس شرایط استانی و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: