بیماری‌هایی خطرناک که به دلیل محیط کارنامناسب به آن‌ها مبتلا می‌شوید

کدخبر: 2137521

اختلاف نظر، دعوا و مشاجره در محل کار افزون بر ایجاد دلخوری و کاهش بازده کاری می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری‌هایی مرگبار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند دعوا، استرس، اضطراب، پرخاشگری، قلدری، خودخواهی و داشتن غرور در محل کار می تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری های مختلف از جمله دیابت نوع دو به میزان ۴۶ درصد شود.

خ شونت فیزیکی وعاطفی در محل کار افزون بر هموار کردن خطر دیابت می تواند سبب ابتلا به بیماری های، چون آسم، تنگی نفس ، فشارخون بالا، ریزش موی سر، چاقی یا لاغری شدید، سردرد های میگرنی، لرزش دست و ابتلا به پارکینسون، خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی، لکنت زبان و مواردی ازاین دست شود.

کارشناسان دانمارکی دانشگاه کپنهاگ، این نتیجه ها را با بررسی برروی بیش از ۴۶ هزار داوطلب در شغل های مختلف به دست آورده اند.

به ویژه افرادی که دعوا می کنند و دچار فشار و استرس های روحی هستند بیشتراز سایرهمکاران خود در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قراردارند.

کارشناسان علت ابتلا به بیماری ها را به دلیل ترشح هورمون های استرس می دانند که سبب آسیب به سوخت و ساز بدن و برهم خوردن تعادل هورمونی می شود.

1-دعوا و مرافعه درمحل کار؛ زنگ خطر ابتلا به این بیماری های مرگبار2-بیماری هایی خطرناک که به دلیل محیط کارنامناسب به آن ها مبتلا می شوید3-ابتلا به بیماری هایی مرگبار؛ نتیجه دعوا و مشاجره با همکاران درمحل کار ساعت های کار طولانی، خستگی، فشارکاری، استرس و مسئولیت فراوان، کم شدن زمان فراغت و استراحت، جواب دادن به ارباب رجوع و مشتریان، تهیه گزارش و شرکت در کلاس های آموزشی، دگرگون شدن سمت سازمانی، ورشکستگی، تاخیر در پرداخت بدهی ها، همگی به شدت در ایجاد استرس و تنش درمحل کار نقش دارد.

بیماری هایی خطرناک که به دلیل محیط کارنامناسب به آن ها مبتلا می شوید براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود در محل کار با همکاران خود تعامل داشته باشند،

درکار های خود برنامه ریزی و زمان بندی داشته باشند، مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزی های تازه، دانه های آجیل،قهوه، چای سبز و بابونه، حبوبات و غلات مصرف کنند، از مرخصی های خود استفاده کرده و به همراه دوستان و اقوام خانواده به مسافرت و تفریح بپردازند، از مصرف مواد دخانی خودداری کنند، به میزان کافی شب ها استراحت کنند، مثبت اندیشی و امیدواری را در خود تقویت کنند، اگر در زمینه تهیه گزارش یا یادگیری مطلب های جدید دچار مشکل هستند از افراد آشنا راهنمایی بگیرند.

1-دعوا و مرافعه درمحل کار؛ زنگ خطر ابتلا به این بیماری های مرگبار2-بیماری هایی خطرناک که به دلیل محیط کارنامناسب به آن ها مبتلا می شوید3-ابتلا به بیماری هایی مرگبار؛ نتیجه دعوا و مشاجره با همکاران درمحل کار اگر دچار اختلاف نظر با همکاران خود هستند با راه های معقول و به آرامی مشکل را با آن ها درمیان گذارند. از دعوا و مشاجره با دیگران پرهیز کنند؛ درصورت ادامه داشتن استرس و اختلاف به مشاور مراجعه کنند ودر نهایت اگر قادربه رفع مشکل نیستند محل کار خود را عوض کنند.

منبع:Dailymail انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: