سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد

حضور اورژانس هوایی تا شرایط سفید در مناطق زلزله‌زده

کدخبر: 2137522

سرپرست اورژانس کشور در برنامه نبض درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان و اقداماتی که توسط اورژانس انجام شد، گفت: به محض اطلاع از حادثه به همراه نماینده قصر شیرین در مجلس عازم منطقه شدیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در برنامه نبض درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان و اقداماتی که توسط اورژانس انجام شد، گفت: به محض اطلاع از حادثه به همراه نماینده قصر شیرین در مجلس عازم منطقه شدیم.

وی افزود: هفتاد آمبولانس را به ناوگان منطقه اضافه کردیم، بسیاری از پرسنل اورژانس به خاطر اربعین در ایلام مستقر بودند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ۱۰۰ تیم واکنش سریع نیز همراه آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها به منطقه اعزام شدند، اورژانس هوایی توانست از طلوع خورشید خدمت رسانی را آغاز کند و کمتر از ۲۰ ساعت بیش از ۷ هزار مصدوم به کرمانشاه منتقل شدند و همچنین تعدادی از بیماران را نیز به تهران و البرز و همدان منتقل کردیم.

کولیوند در ادامه بیان کرد: از تعداد ۷۳۵۰ نفر، ۳۷۷۸ نفر بستری شدند و بقیه تحت نظر قرار گرفتند و مرخص شدند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تمام مردم از خدمات وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور راضی هستند، ادامه داد: طی مدت سه روز ۱۵۰۵ عمل جراحی انجام شد که کار خیلی بزرگی محسوب می شود.

کولیوند با اشاره به اینکه دارو، تجهیزات و برآورده های خونی را به میزان کافی وجود تامین کردیم، ادامه داد: خوشبختانه از حیث منابع انسانی نیز کمبودی وجود نداشت.

وی گفت: هماهنگی های خوبی با ارتش نیز انجام شد و سپاه نیز کمک های زیادی انجام داد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: دو هواپیما نیز به عنوان اورژانس هوایی در اختیار ما قرار گرفت که توانستیم مصدومین را به تهران و همدان منتقل کنیم و همه این انتقال ها تحت تدابیر درست پزشکی انجام شد که این هواپیما ها تا شرایط سفید در مناطق زلزله زده حضور خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: