معاون دانشگاه تاکید کرد:

آغاز زنگ خطر کسری بودجه دانشگاه آزاد از سال ۹۳

کدخبر: 2137585

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه با کسری بودجه مواجه است و این زنگ خطر از سال ۹۳ شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالرسول پورعباس در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که در واحد اهواز برگزار شد با اشاره به میانگین کسری ۱۵ درصدی بودجه دانشگاه در سال جاری گفت: این دانشگاه با کسری بودجه مواجه است و این زنگ خطر از سال ۹۳ شروع شده است.

وی افزود: مجموعه هایی همانند دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا از قدرت بسیار زیادی برخوردارند و متکی به شهریه دانشجویان نیستند، بلکه متکی به توان نیروی انسانی و منابع خود هستند و ما باید در دانشگاهی با این همه قدمت و پتانسیل اهداف خود را مشخص کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب استراتژی صحیح را یکی از مهمترین مولفه های مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: متاسفانه تاکنون مهمترین منبع تامین منابع مالی دانشگاه، شهریه دانشجو بوده و انتخاب این استراتژی در سالیان گذشته باتوجه به سینوسی بودن جذب دانشجو امروز ما را با چالش مواجه کرده است.

پور عباس افزود: امروز با وفور نیروی انسانی ماهر در دانشگاه، باید راهکاری اساسی برای تامین این کسری بودجه که بر حقوق و دستمزد سال جاری کارکنان و دانشگاه اثر مستقیم دارد، بیندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه امروز باید با تفویض اختیارات و از پایین به بالا اداره شده و بدنه و خصوصا واحدها هم در تصمیم گیری و تصمیم سازی کمک حال سازمان مرکزی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اضهار داشت: اگر همه برای این مشکل با هم بسیج نشویم، دانشگاه آینده مناسبی نخواهد داشت و لذا باید با تعصب سازمانی و با استفاده از نظام پیشنهادات جامع از سطح پایین به بالا به رفع مشکلات بپردازیم.

پورعباس، استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های واحدهای دانشگاهی، تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند و ماهر، شناسایی توانمندی های واحدها و استان برای سپردن ماموریت های جدید درآمدی، تعریف و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی، توانمندسازی کارکنان از طریق آموزش و کار در چند سمت شغلی، یافتن بازارهای جدید دانشگاه، اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه های دست و پاگیر و تهیه آیین نامه های روان و تسهیل گر را بخشی از راهکارها برای عبور از این مشکلات برشمرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: