رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد

آماده‌سازی ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان زلزله‌زده تا پایان هفته/ ۶۱ هزار کلاس در کشور نیازمند بازسازی است

کدخبر: 2137611

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور تا پایان هفته آماده استفاده می‌شود، گفت: یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارسی تحصیل می‌کنند که نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شبکه خبر با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار داشت: در ابتدای وقوع زلزله اکیپ های 12گانه ای بسیج شده و به مناطق زلزله زده اعزام شده است و به این نتیجه رسیدیم که مدارس تخریب شده قدمتی بیش از 25 سال داشته است و مدارسی که در دو دهه اخیر ساخته شدند آسیب ندیدند.

وی با اشاره به روند بازسازی مدارس کشور در طی سال های گذشته، افزود: از سال 85 کار بازسازی و تخریب مدارس غیرمقاوم آغاز شده است و مدارس جدید جایگزین مدارس قبلی شده است که 24 درصد کلاس های درس در این طرح مقاوم سازی شده و بقیه کلاس ها نیز با تامین اعتبار لازم مقاوم سازی خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، گفت: در مجموع در 5 شهر زلزله زده 75 مدرسه وجود دارد که از این مجموع 415 کلاس درس دچار آسیب شده و بقیه کلاس ها قابل استفاده هستند و مشکلی برای حضور دانش آموزان نداریم.

نظرپور اضافه کرد: در برخی شهرهای مناطق زلزله زده از جمله ثلاث باباخانی مدارس دوشیفته بودند و امکان سه شیفته شدن وجود نداشت ضمن اینکه کار بازسازی کلاس های درس نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: با فراخوانی که اعلام کرده ایم خیرین کار ساخت 11 مدرسه با 21 کلاس درس را تقبل کردند ضمن اینکه 70 کلاس کانکسی نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: حدود 115 کلاس درس از مجموع 415 کلاس مورد نیاز برای دانش آموزان مناطق زلزله زده تامین شده است و تا پایان این هفته کار آماده سازی 300 کلاس مورد نیاز باقی مانده نیز پایان می پذیرد تا نگرانی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود نداشته باشد.

نظرپور اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی خیرین و اعتبارات ملی ساخت و سازهای مدارس انجام خواهد شد. ضمن اینکه ایرانیان خارج از کشور نیز هزینه ساخت کلاس های درس و کلاس های کانکسی را تقبل کردند در نتیجه به اعتبارات ملی استانی در این خصوص احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه 61 هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: 96 هزار کلاس درس در کشور به مقاوم سازی نیازمند است ضمن اینکه یک و نیم میلیون دانش آموز در کشور در مدارسی تحصیل می کنند که نیازمند تخریب و بازسازی است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: