دبیر علمی کنگره گوارش و کبد ایران عنوان کرد؛

افزایش بیماری های التهابی روده/ارائه جدیدترین یافته های علمی

کدخبر: 2137623

دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران، از ارائه جدیدترین‌ یافته‌های علمی در حوزه بیماری های گوارشی در کنگره پیش رو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر اکرم پورشمس در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران، گفت: هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران از ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۹۶ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود که روز ۳۰ آبان عمدتا به مباحث مربوط به کبد و سایر روزها به مباحث مرتبط با گوارش اختصاص دارد.

وی با اشاره به ارائه جدیدترین‌ یافته‌های علمی در حوزه بیماری‌های گوارشی در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران، افزود: ۱۴۲ سخنران در این کنگره حضور خواهد داشت و ۲۲ بخش به صورت پانل برگزار می‌شود که در آن گفتگوهای علمی با حضور صاحبنظران و اساتید برجسته در این رشته‌ها صورت می‌گیرد همچنین نظرات شرکت‌کنندگان و سئوالات آنها نیز مورد بحث و گفتگو قرارخواهد گرفت.

دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران ادامه داد: امسال رئیس انجمن آندوسکوپی جهانی در این کنگره شرکت خواهد کرد همچنین با توجه به شیوع بیماری های التهابی روده و افزایش آن، رئیس انجمن اروپایی بیماری‌های التهاب روده اروپای نیز در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران شرکت می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: انواع هپاتیت‌های ویروسی و دارویی، سیروز کبدی، کبد چرب، انواع سرطان‌های گوارشی اعم از سرطان روده بزرگ، معده، پانکراس، کبد و تومورهای نورواندوکرین از جمله مباحث علمی است که در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

پورشمس افزود: خونریزی‌های دستگاه گوارش، بیماری هلیکوباکتر،ریفلاکس، سندروم روده تحریک پذیر، پولیپ‌های دستگاه گوارش، عدم تحمل‌های غذایی و پزشکی مبتنی بر شرایط فرد، سرطان‌های مجرای صفراوی، تنگی مجرای صفروای، بیماری‌های پانکراس، اختلالات دفع اختلالات بلع نیز از دیگر مباحثی هستند که در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران به آن پرداخته می‌شود.

دبیر علمی هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران گفت: در این کنگره میهمانانی از سوئیس، فرانسه و ایتالیا همچنین اساتید و صاحبنظرانی از اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و محققین فعال حضور خواهند داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: ۴ کارگاه آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آندوسکوپی روده باریک و سنجش فیروز کبد در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران نیز برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: