نامه‌نگاری با ناجا برای فیلمبرداری مستندسازان

آخرین خبرها از فعالیت انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند

کدخبر: 2137744

طی مراسمی از آرم انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند در خانه سینما رونمایی و برنامه‌های این انجمن تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از آرم انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند عصر روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما با حضور جمعی از مستندسازان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد تهامی نژاد رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند استان تهران ضمن اظهار همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه از حضور مستندسازان در این مراسم تشکر و بیان کرد: انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند شهریورماه سال گذشته تاسیس شد و حالا ۱۴ ماه از تاسیس این انجمن نوپا می گذرد و باید بگویم انجمن ما به عنوان یک نهاد تازه تاسیس توانسته از بحران ها بگذرد و در این مدت دستآوردهای ارزشمندی داشته باشد.

وی افزود: انجمن ما توانسته در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد؛ چیزی که تاکنون هیچکدام از انجمن های خانه سینما آن را تجربه نکرده اند به طوری که حتی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما از ما خواست مسیری را که برای ثبت این انجمن در اداره ثبت شرکت ها پیموده ایم در اختیار خانه سینما بگذاریم زیرا حتی اساسنامه ما هم در آنجا به ثبت رسیده است.

تهامی نژاد توضیح داد: در این مدت سایت ما شروع به کار کرد تا از طریق آن با اعضا ارتباط داشته باشیم ضمن اینکه صاحب آرم هم شدیم در ادامه نیز در نظر داریم که برخی از پروژه ها را پیگیری کنیم برای مثال ایجاد امنیت شغلی یکی از این امور است که مهمترین مساله انجمن‌های فنی در خانه سینما است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند استان تهران اظهار کرد: انجمن ما نهادی مستقل برای همه مستندسازان است که امیدوارم شرایط عضوگیری مستندسازان شهرستانی هم در آن فراهم شود و راه ورود قانونی آنها بسته نشود.

تهامی‌نژاد در ادامه در پاسخ به یکی از مستندسازان درباره مجوزهای فیلمبرداری بیان کرد: ما برای مجوزهای فیلمبرداری به ناجا نامه زدیم و دوستان با مراجعه به ناجا توانستند مجوزهای خود را دریافت کنند.

وی در پایان درباره وضعیت کارگروه‌های مختلف این انجمن توضیح داد: مهمترین کارگروهی که هیات مدیره این انجمن می تواند داشته باشد کارگروه امنیت شغلی است که اولین جلسه آن اواخر سال گذشته شکل گرفت و قرار شد با یک مقدمه ای شروع به کار کند و من قبول کردم کارهای مقدماتی آن را انجام دهم البته یکی از مشکلات این کارگروه این بود که اعضای آن نمی‌توانستند به صورت مجانی کار کنند و باید برابر زحمات آنها مبلغی پرداخت می شد که امیدواریم بتوانیم به زودی این کار را انجام دهیم.

در این مراسم از چند تن از فعالان یک سال گذشته انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند استان تهران قدردانی شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: