مؤلف کتاب «هنر تلاوت» دبیر هنری جشنواره آواها و نغمات «آیات » شد

کدخبر: 2137752

غلام‌رضا شاه‌میوه از اساتید هنر تلاوت کشور دبیر هنری جشنواره آواها و نغمات «آیات » شد. این جشنواره به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد غلامرضا شاه میوه اصفهانی را به دبیری هنری جشنواره آواها و نغمات «آیات» برگزید. متن حکم وی بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای غلامرضا شاه میوه اصفهانی سلام علیکم و رحمة الله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اهداف ، سیاست ها و راهبردهای منشور توسعه فعالیت های قرآنی کشور،برگزاری "جشنواره های سراسری آیات" را با مشارکت و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، نهاد ها، موسسات قرآنی استان ها و دستگاه ها ی اجرایی، در دستورکار خویش قرار داده است. از این رو با توجه به سوابق، تعهد و تجربیات ارزنده ی جناب عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان «دبیر هنری جشنواره سراسری آواها و نغمات «آیات » استان آذربایجان شرقی منصوب می کنم. امید است با استعانت از خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) وبا همکاری و هماهنگی مدیر کل استان، در پیشبرد اهداف متعالی حوزه ی مورد نظر موفق باشید.

غلامرضا شاه میوه اصفهانی،در سال ١٣٤٣ هجری شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود و از همان اوان کودکی وارد جلسات سنتی تلاوت قرآن کریم شد و از محضر استادانی ماند «علی سلطانی»، «حمیدرضا طالقانی»، «حسین وفایی»، «محمدرضا حاج اسماعیلی» و «مهدی کوهمند» استفاده کرد.

وی در سال ١٣٦٥ گروه تواشیح کوثر اصفهان را با جمعی دیگر از قاریان اصفهانی تشکیل داد و خود رهبری گروه را عهده دار شد، این گروه در سال ١٣٧٢ در مسابقات سراسری تواشیح و هم خوانی در قم موفق به کسب رتبه اول شد. این استاد ممتاز قرآنی از سال ١٣٧٣ تاکنون به عنوان مبلغ قرآنی از طرف جمهوری اسلامی ایران به کشورهای زیادی سفر و در برنامه های رادیو و تلویزیونی برخی از این کشورها و نیز در جمع مسلمانان نقاط مختلف موفق به اجرای تواشیح و تلاوت قرآن گریدد. از جمله این کشورها می توان به سوریه، قطر، یوگسلاوی سابق (مقدونیه، صربستان، مونته نگرو)، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، تایلند، فیلیپین، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و ترکیه اشاره کرد. شاه میوه در سال ١٣٨٢ موفق شد کتاب ارزنده «پژوهشی در هنر تلاوت» را به رشته تحریر در آورد که هم اکنون به عنوان یک کتاب معتبر آموزشی درباره فنون تلاوت قرآن کریم در مراکز آموزشی تدریس می شود. همچنین کتاب «معماری تلاوت» از وی انتشار یافته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: