دبیر اجرایی جشنواره «مدرسه عشق» در نشست خبری این جشنواره:

تعداد آثار دریافتی جشنواره «مدرسه عشق» ما را شگفت‌زده کرد

کدخبر: 2137762

احمد مداحی گفت: با توجه به آمار آثار دریافتی در سال‌های گذشته برای امسال پیش‌بینی دریافت حدود ۳۰ هزار اثر را داشتیم که دریافت این تعداد از آثار ما را شگفت‌زده کرد و باعث شد روند داوری جشنواره طولانی‌تر شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، نشست خبری پنجمین جشنواره تولیدات فرهنگی هنری پایگاه های مقاومت بسیج سراسر کشور «مدرسه عشق» در مرکز تخصصی هنرهای بسیج برگزار شد.

در این نشست احمد مداحی دبیر اجرایی جشنواره «مدرسه عشق» گفت: فراخوان پنجمین جشنواره تولیدات فرهنگی هنری پایگاه های مقاومت بسیج سراسر کشور «مدرسه عشق» از مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان دی ماه سال جاری بیش از 72 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: با توجه به آمار آثار دریافتی در سال های گذشته برای امسال پیش بینی دریافت حدود 30 هزار اثر را داشتیم که دریافت این تعداد از آثار ما را شگفت زده کرد و باعث شد روند داوری جشنواره طولانی تر شود.

مداحی ادامه داد: از مجموع آثار دریافتی، 12 هزار اثر با موضوعات غیرمرتبط با جشنواره بود که از مرحله داوری خارج شدند.

وی درباره آمار دریافت آثار در بخش های مختلف بیان کرد: در بخش تجسمی بیش از 33 هزار اثر، در بخش ایده فعالیت های پایگاهی بیش از 20 هزار اثر، در بخش هنرهای تصویری و نمایشی بیش از 100 اثر، در بخش کتاب و شعر بیش از 2 هزار اثر و در بخش موسیقی و سرود بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره «مدرسه عشق» ارسال شد.

دبیر اجرایی جشنواره «مدرسه عشق» با اشاره به شرکت هنرمندان مبتدی در این جشنواره گفت: در کنار آثار هنرمندان تازه کار، برخی آثار فاخر نیز وجود دارد که این مسئله، داوری جشنواره را با دشواری مواجه می کند؛ در این جشنواره داوران، محدودیت های شهرستان ها و روستاها را لحاظ می کنند تا داوری جشنواره عادلانه باشد.

وی درباره اسامی دبیران بخش های مختلف این جشنواره گفت: در بخش موسیقی و سرود محمد گلریز، در بخش نشر و کتاب میثم نیلی، در بخش هنرهای تجسمی سیدمسعور شجاعی، در بخش ایده فعالیت پایگاهی سیدمحمدرضا حسینی و در بخش هنرهای تصویری و نمایشی سلیم غفوری دبیری هیئت داوران این جشنواره را بر عهده دارند.

مداحی تاکید کرد: اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق» روز چهارشنبه مورخ 1 آذرماه در لانه جاسوسی با حضور شخصیت های لشکری و کشوری و با سخنرانی سردار غیب پرور و استاد رحیم پور ازغدی برگزار و از رسانه ملی پخش خواهد شد.

در ادامه محمد گلریز دبیر بخش موسیقی جشنواره «مدرسه عشق» گفت: پنجمین جشنواره تولیدات فرهنگی هنری مدرسه عشق نسبت به سال های قبل از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است؛ در بخش موسیقی، آثار از نظر محتوایی و موسیقایی پررنگ تر بود.

وی با اشاره به محدودیتِ امکاناتِ شرکت کنندگان در جشنواره «مدرسه عشق»گفت: با این وجود ارزش ایده ها بسیار بالاست و ملودی هایی را شنیدم که برای خودم بسیار جالب بود؛ بسیاری از این آثارِ خوب از شهرستان ها و روستاها و توسط افرادی ارسال شده بود که در زمینه موسیقی آموزش ندیده اند؛ ما چنین سرمایه های عظیم و استعدادهای خلاقی را در کشور داریم اما به دلیل کمبود امکانات نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

در این نشست مهدی آذرپندار دبیر بخش فیلم و نمایش جشنواره «مدرسه عشق» گفت: کشور ما کشور جشنواره های فرهنگی و هنری است؛ صرف نظر از ارزیابی خروجی جشنواره «مدرسه عشق» لزوم فرهنگی شدن پایگاه های بسیج در سراسر کشور احساس می شود؛ با وجود این که مدت زیادی است که پایگاه های بسیج خط مشی فرهنگی گرفته اند اما هنوز هم زمانی که نام بسیج شنیده می شود مفهوم فرهنگ به ذهن مردم متبادر نمی شود.

وی ادامه داد: «مدرسه عشق» جشنواره ای برای کشف و باروری استعدادهای خلاق اعضای پایگاه های بسیج در سراسر کشور است؛ سالیانه حدود 50 اثر از تولیدات پایگاه های بسیج با نام پایگاه در صدا و سیما پخش می شود که این آثار از طریق جشنواره «مدرسه عشق» شناسایی شده اند و افراد در همین پروسه آموخته اند که چگونه نماهنگ بسازند.

آذرپندار درباره ماموریت اصلی جشنواره «مدرسه عشق» اذعان کرد: سوق دادن بسیجی ها به حوزه فرهنگ، ماموریت اصلی ماست و انشاالله تلاش های ما در همین راستا به نقطه ای برسد که فقط خروجی فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان این که آمار مستندسازی در پایگاه های بسیج سراسر کشور رضایت بخش است گفت: در حوزه سرود و موسیقی نیز آثار در سطحی است که نمی توانیم نام آماتور را بر آن بگذاریم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: