نمایشگاه کتاب کودک شانگهای تمام شد/اهدای جایزه به نویسندگان برتر

کدخبر: 2137767

نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای، پس از سه روز میزبانی از کودکان و علاقه‌مندان کتاب کودک، دیروز به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای در چین که به عنوان تنها نمایشگاه کتاب کودک در منطقه آسیا-پاسیفیک شناخته می‌شود که به طور کل به معرفی انتشارات کودک ونوجوان اختصاص دارد، امسال از ۱۷ تا ۱۹ نوامبر برگزار شد و دیروز به کار خود خاتمه داد.

در این دوره از نمایشگاه بیش از ۶۰ هزار عنوان نشر مختص کودک و نوجوان شامل کتاب، مجله، تولیدات دیجیتال، و سرویس‌های آموزشی ارایه شده بود. بیش از ۱۰۰ برنامه از سوی فعالان تشویق به کتابخوانی نیز برای والدین برگزار شد تا به عنوان مشوق آنها برای کتابخوانی، به غنای خیال‌پردازی در کودکان آنها کمک کند.

در پنجمین سال برگزاری این نمایشگاه، سه برنده جایزه ادبی بین‌المللی کودکان با عنوان «چن بوچی» در سال‌ها ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ شامل راجر ملو، هانی بارتولین و ژو چنگیلیانگ در نمایشگاهی ۶۰ نقاشی از آثار خود برای کتاب کودک را ارایه کردند.

برنده این جایزه در سال ۲۰۱۷ هلن وانگ مترجم ادبی ساکن لندن بود که برای مشارکت خاص در زمینه ادبیات کودک موفق به کسب این جایزه در نمایشگاه شانگهای شد.

وانگ، با ترجمه آثار ادبی معاصر چینی شامل رمان‌ها، کتاب‌های تصویری و رمان‌های گرافیکی نقش مهمی در معرفی ادبیات چینی به زبان انگلیسی داشته است.

این مترجم اوایل امسال با دریافت جایزه مارش کریستین برای ترجمه تجلیل شده بود. خانم وانگ همچنین با کلوپ کتاب داستان چین نیز همکاری دارد و از بنیان‌گذاران انجمنی به نام کتاب‌های چینی برای کتابخوانان جوان است.

در این نمایشگاه برندگان دیگری در حوزه ادبیات و کتاب کودک معرفی شدند که هر یک جایزه‌ای ۶۰ هزار یوانی دریافت کردند.

با حضور ۱۲ تصویرگر کتاب کودک نیز ۲۶ کارگاه‌ آموزشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: