زنان باردار برای پیشگیری از مرده‌زایی به پهلو بخوابند

کدخبر: 2137820

پزشکان انگلیسی در یک مقاله جدید به زنان باردار توصیه کرده‌اند که برای کمک به پیشگیری از مرده‌زایی به پهلو بخوابند.

به گزارش ایسنا، متخصصان انگلیسی معتقدند خوابیدن به پهلو در سه ماه آخر بارداری به زنان حامله کمک می‌کند که نوزاد مرده به دنیا نیاورند.

مطالعه انجام گرفته روی بیش از ۱۰۰۰ زن نشان داد در صورتی که زنان باردار در سه ماه آخر حاملگی به پشت یعنی در وضعیت طاق‌باز بخواند، دو برابر بیشتر احتمال دارد دچار مرده‌زایی شوند. وضعیت طاق‌باز حالت درازکش به پشت است به طوری که شکم و سینه رو به بالا قرار می‌گیرد.

در این بررسی ۲۹۱ مورد بارداری که به مرده‌زایی منجر شد و همچنین ۷۳۵ زایمان دیگر که به تولد نوزاد سالم انجامید، مورد مطالعه قرار گرفت.

پزشکان همچنین اظهار داشتند: در واقع وضعیت بدن زنان باردار در لحظه‌ به خواب رفتن مهم‌تر است و بنابراین در صورتی که هنگام برخاستن از خواب فرد طاق‌باز باشد جای نگرانی نیست.

از هر ۲۲۵ مورد بارداری در انگلیس یک مورد به مرده‌زایی منجر می‌شود و محققان در این مطالعه اظهار داشتند در صورتی که زنان در سه ماه آخر بارداری به پهلو بخوابند می‌توانند از مرده‌زایی جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هرچند متخصصان نمی‌توانند با اطمینان بگویند که چرا خوابیدن طاق‌باز خطر مرده‌زایی را در زنان باردار افزایش می‌دهد اما اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد زمانی که زنان باردار در این وضعیت می‌خوابند ترکیب وزن جنین و رحم فشار به رگ‌های خونی وارد می‌کند که می‌تواند جریان خون و اکسیژن‌رسانی را به نوزاد محدود کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: