فیروزآبادی خبر داد

کارآفرینی اجتماعی ضرورت دنیای امروز است/ ۲۰ میلیون از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند

کدخبر: 2137832

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: کارآفرینی اجتماعی جزء ضرورت‌های دنیای امروز است و به این ترتیب تقویت بنگاه های اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ همایش «کارآفرینان خیر، خیران کارآفرین» صبح امروز(سه شنبه) برگزار شد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش «کارآفرینان خیر، خیران کارآفرین» اظهار کرد: در دنیای امروز شاهد روند اجتماعی شدن حوزه های سیاسی و اقتصادی هستیم و اگر در علم سیاست، مدیریت قدرت مطرح باشد، امروزه قدرت اجتماعی هم به همان اندازه و حتی بیشتر از مدیریت قدرت دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: امروزه کارآفرینی اقتصادی در سراسر دنیا به سمت کارآفرینی اجتماعی سوق پیدا کرده است و کسب و کار اجتماعی به صورت مکمل به شیوه های دوره فعلی اضافه شده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: مشارکت های سیاسی گذشته به مشارکت های مدنی تغییر کرده است و این مسئله از اواخر قرن بیستم شروع شده و بسیاری از روش های سیاسی تغییر شکل دادند و شکل اجتماعی پیدا کرده اند.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: موضوع تاثیرگذاری فعالیت NGOها در حوزه سیاسی و اقتصادی امری مهم است و در حال حاضر نظام های سیاسی، به سمت نظام مقررات گزاری و مشارکت ذی نفعان حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون از مردم کشور زیر خط فقر زندگی می کنن، همچنین ۱۲ میلیون از افراد را حاشیه نشین ها تشکیل می دهند و در کنار این موارد با معضلات و مشکلاتی چون کودکان کار و خیابانی ، زنان سرپرست خانوار و مسئله مهاجرت نخبگان نیز مواجه هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: در نظام های مدرن امروزی همه مردم رأی برابر ندارند و ذی نفعان مصلحت عامه مردم را مدنظر قرار می دهند و تصمیم گیری می کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: در قرن 21 اهمیت سرمایه های فکری و مدنی بیشتر از سرمایه های مالی و اقتصادی است و مهاجرت سنگین و تغییر اقتصاد از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی و پس از آن به اقتصاد خدماتی، بخش گسترده ای از صنعت از بین می رود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: