در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران؛

اعضاء و کارکنان شورا مبلغی را از حقوق خود را به نفع زلزله‌زدگان اختصاص می‌دهند

کدخبر: 2137842

در جلسه امروز شورای شهر تهران اعلام شد که اعضاء و کارکنان شورا مبلغی را از حقوق خود را به نفع زلزله‌زدگان اختصاص می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به حمایت از زلزله زدگان غرب کشور مطرح شد.

در ادامه بررسی این طرح الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مخالفت این طرح دو فوریتی اظهار داشت: باید این طرح در کمیسیون ها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشیم و شأن و منزلت شورا نیز پایین نیاید.

وی گفت: ما نمی توانیم اعتبارات شهرداری را در خارج از محدوده شهرداری هزینه کنیم. بر اساس مواد 16 و 17 شهرداری نیز می توان کمک هایی را در قالب های مختلف به مناطق زلزله زده داشت.

وی بیان داشت: عدد 10 میلیارد تومان از کجا آمده است؟ چون شورای چهارم مصوب کرده 10 میلیارد به اربعین حسینی اختصاص یابد، آیا ما هم باید این کار را انجام دهیم. چرا 5 میلیارد تومان و یا 20 میلیارد تومان به تصویب نرسد. بنابراین نیاز است که این طرح ها مورد بررسی قرار بگیرد و اکنون نیز یک فوریت آن مطرح شود.

در ادامه امینی که در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را برعهده دارد، در موافقت با این طرح دو فوریتی گفت: هنگامی که حوادث طبیعی رخ می دهد، کشورهایی که روابط سیاسی خوبی نیز با ما ندارند، پیش دستی می کنند و کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال می کنند.

وی بیان داشت: بار اولی نیست که یک حادثه طبیعی در کشور اتفاق می افتد و قطعاً آخرین بار نیز نخواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: با توجه به اینکه این طرح دوفوریتی در صحن شورا مطرح شده اگر بخواهیم یک فوریت آن را حذف کنیم باید پاسخگوی رسانه های و افکار عمومی باشیم، اگر این طرح در کمیسیون ها نیز مطرح شود تغییری نخواهد کرد و مجدداً همین طرح به صحن شورا ارائه خواهد شد.

به گزارش فارس، درنهایت کلیات طرح دو فوریتی کمک به زلزله زدگان به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه این جلسه بر اساس این طرح مقرر شد که 10 میلیارد تومان به زلزله زدگان غرب کشور کمک شود و یا اعضای شورا و کارکنان آن مبلغی از حقوق خود را به نفع زلزله زدگان پرداخت کنند که این دو مورد نیز مورد رأی گیری اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: