رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مطرح کرد:

افزایش مبادلات فرهنگی وظیفه امروز دانشگاها

کدخبر: 2137858

بروجردی با بیان اینکه امروزه افزایش مبادلات فرهنگی در دانشگاها مهم تلقی می‌شود گفت: نیاز جوامع امروز بشری از طریق دیپلماسی فرهنگی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امروزه آنچه که می تواند در دانشگاها مهم تلقی شود افزایش مبادلات فرهنگی در دانشگاه است و نیاز جوامع امروز بشری از طریق دیپلماسی فرهنگی برطرف می شود.

بروجردی با بیان اینکه تعلق خاطر به سرزمین می تواند توسعه فرهنگی ایجاد کند اظهار کرد: بدون کمترین تردیدی، همه ابعاد توسعه باید طوری چیده شود و عمل کند که در خدمت توسعه فرهنگی قرار گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: توسعه علمی ایران و لهستان یکی از راهگشا ترین فرصت ها برای مناسبات سیاسی میان دو کشور است.

بروجردی با اشاره به اینکه توسعه مناسبات فرهنگی در کشورها می تواند دغدغه سیاست مدران باشد اظهار کرد: به طور مثال امروزه ما با کشور لهستان یک دیرینه فرهنگی داریم که می تواند مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد:‏ توسعه فرهنگی یعنی استیلای فرهنگ بر همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه با هدف تعالی انسان که سرچشمه و تحول آن در دانشگاه نقش می گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه کرد: توسعه فرهنگی زمانی اتفاق می افتد که فرهنگ و سرآمدان فرهنگی یک جامعه یارای جذب و هضم همه ابعاد پیشرفت و توسعه را دارند و به عبارت دیگر همه پیشرفت ها در متن و بطن فرهنگ رخ دهد.

بروجردی با بیان اینکه امروز خوشحالی هستیم که این تعاملات برای توسعه فرهنگی ایجاد می شود اظهار کرد: فرهنگ جنبه ای از توسعه و به معنی گشودن درب ها به روی همگان است؛ در واقع توسعه فرهنگی نقش بزرگی در سرعت بخشیدن به گردش چرخه فرهنگی و ایجاد تعامل فرهنگی در جامعه برعهده دارد.

وی یادآورشد: امروزه آمادگی لازم برای توسعه مناسبات ایران و لهستان در حوزه اسناد و کتابخانه ای را دار هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: