رئیس جمهور سودان در دیدار پوتین:

سودان با دخالت آمریکا در امور کشورهای عربی مخالف است

کدخبر: 2137907

رئیس جمهور سودان در دیدار با همتای روس خود ضمن مخالفت کشورش با دخالت آمریکا در امور کشور های عربی گفت: سودان به حمایت در برابر اقدامات آمریکا نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «عمرالبشیر» رئیس جمهور سودان با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در روسیه دیدار کرد.

البشیر در این دیدار گفت: سودان با مداخله آمریکا در امور کشورهای عربی، به ویژه عراق مخالف است. خارطوم نیاز به حمایت در برابر اقدامات مداخله جویانه آمریکا دارد.

وی افزود که وضعیت کنونی در سودان نیز نتیجه سیاست های آمریکا است و در نتیجه این سیاست ها کشور ما به دو بخش تقسیم شده است. این موضوع منجر به بدتر شدن وضعیت شد و در نهایت ما نیاز به حمایت در برابر اقدامات تهاجمی آمریکا داریم.

پوتین نیز در این دیدار گفت: روابط اقتصادی بین روسیه و سودان در حال توسعه است، حجم آن کم است، اما سرعت رشد آن بالا است. در حال حاضر می توانیم بگوییم که روابط ما در حوزه اقتصادی در حال توسعه است و سال گذشته ۶۶٪ رشد، و در ۹ ماه اول امسال این رشد بیش از ۸۰ درصد بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این دیدار مفید باشد و باعث گسترش روابط دوجانبه شود.

البشیر با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز دیدار کرد و با او درخصوص تجهیز ارتش سودان و همکاری در حوزه های فنی و نظامی گفتگو کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: