در واکنش به تکرار ادعاهای بی اساس صورت گرفت:

موضع گیری رئیس هیات ایران در بین المجالس در برابر هیات اماراتی

کدخبر: 2137962

رییس هیئت اعزامی ایران در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده امارات در اتحادیه بین المجالس گفت: ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، سید فاطمه ذوالقدر در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده پارلمان امارات در دهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی که دراستانبول برگزار شد، گفت: نماینده امارات ادعاهای بی‌پایه و غیرقابل توجیه ای علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران مطرح کرد که این ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

ذوالقدر با بیان این‌که تمامیت سرزمینی و حاکمیت ایران از این جزایر قابل مذاکره نیست، افزود: این امری غیرمنطقی است که نماینده کشوری که بمب‌افکن‌های آن شهروندان بی‌گناه یمن را بمباران می‌کند ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می‌کند.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل صلح آمیز است، فناوری موشکی ایران نیز حق مشروع ما برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:ما تجارب منفی تحمیل جنگ توسط صدام حسین را داشتیم که برخی از کشورها از جمله امارات از او حمایت می‌کردند.

وی افزود: ما از امارات متحده عربی می‌خواهیم تا یک رویکرد دوستانه در سیاست خارجی خود اتخاذ کند و سیاست منفی علیه دیگران به ویژه علیه مردم یمن را تغییر دهد.

ذوالقدر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برمبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است اقدامات گسترده‌ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دوجانبه با کشورهای منطقه انجام داده است.

رییس هیئت اعزامی ایران به نشست بین المجالس آسیایی تصریح کرد:در همین زمینه ما آمادگی خود را برای مشارکت در گفت‌وگوهای دوجانبه با امارات متحده عربی برای تداوم تقویت روابط و رفع سوء‌تفاهم‌هایی که ممکن است بین دو کشور وجود داشته باشد اعلام می‌کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: