اعلام فراخوان جایزه مصطفی (ص) به بیش از هزار دانشمند جهان اسلام

کدخبر: 2144573

دبیر کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) گفت: برای دومین دوره این جایزه به ۳۶۳ موسسه و مرکز علمی و هزار و ۶۲۲ دانشمند فراخوان اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن ظهور در مراسم اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) که در تالار وحدت در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به منظور توسعه شبکه علمی و پویایی تعاملات بین المللی ایجاد شده است.

وی افزود: این بنیاد به ۳۶۳ موسسه و سازمان علمی و هزار و ۶۲۲ دانشمند جهان اسلام برای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) فراخوان اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: هزار و ۲۴۱ اثر از ۳۱ کشور تا دی ماه ۱۳۹۵ به دبیرخانه جایزه مصطفی از سوی دانشمندان جهان اسلام ارسال شد.

به گفته ظهور، در نهایت ۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند که بعد از ارزیابی آثار این دانشمندان ۲ اثر از دو دانشمند در مرداد ۹۶ انتخاب شدند.

وی گفت: دکتر سامی ارول گلنبی دانشمند ترکیه ای در حوزه فناوری اطلاعات و پروفسور امین شکراللهی از بخش عمومی جایزه در بخش فناوری اطلاعات به عنوان برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۷ انتحاب شدند.

وی گفت: پروفسور گلنبی به دلیل اثر ارائه مدل و روش های ارزیابی شبکه کامپیوتری گلنبه ای و پروفسور امین شکراللهی به دلیل اختراع کدهای رپتور برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: