رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

ایجاد اشتغال برای چند میلیون جوان ایرانی بدون توجه به تولید داخل ممکن نیست/ قوانین جدیدی برای توسعه صادرات تصویب می‌کنیم

کدخبر: 2144574

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: قوانینی که مجلس شورای اسلامی برای بهبود فضای کسب‌وکار، معافیت‌های مالیاتی و رفع موانع تولید تصویب شده، قوانین خوب و راهگشایی بوده است و امیدواریم بتوانیم قوانینی را برای توسعه صادرات در مجلس به تصویب برسانیم.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس امروز در دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع وابسته گفت: بر مبنای اسناد بالادستی نظام تکالیفی عهده‌دار هستیم که اهم آن اسناد، سند چشم‌انداز است که بر اساس آن وظایفی را برای ما تعیین کرده که باید مطابق آن حرکت کنیم و بر این اساس در سال ۱۴۰۵ به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی در قله منطقه قرار بگیریم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: البته وقتی رتبه‌های مختلف و سطوح علمی را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که از سند چشم‌انداز جلوتر حرکت کرده‌ایم ولی در حوزه اقتصادی از اسناد بالادستی عقب‌تر هستیم و این امر نشان می‌دهد که باید در حوزه اقتصادی تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ازجمله اسناد بالادستی دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری است و ایشان تأکیدات زیادی به اقتصاد، تولید و اشتغال دارند، گفت: الآن در بین ۲۵ کشور که در سند چشم‌انداز آمده است، در رتبه ۱۶ قرار داریم، در حالی‌که فرصت زیادی برای جبران این عقب‌ماندگی نداریم.

محمدی بابیان اینکه در سال‌های آینده باید به فکر ایجاد اشتغال برای چندین میلیون جوان باشیم، گفت: برای رسیدن به این اهداف قطعاً باید به تولید داخلی تکیه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان داشت:‌ یکی از جهاتی که می‌تواند در تولید داخلی ما را موفق کند، صادرات است و باید بتوانیم در این راستا بازارهای منطقه را خوب شناسایی کنیم و حضور جدی در این بازارها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز کسانی می‌توانند در بازار حضور جدی داشته باشند که بتوانند هزینه‌های سربار را کاهش دهند، گفت: بنابراین این افراد کسانی هستند که می‌توانند قیمت تمام‌شده را پایین آورند که هم دولت و هم مجلس در این جهت مسئول است که البته بخش خصوصی در این راستا قدم‌های خوبی برداشته است.

محمدی افزود: قوانینی که مجلس شورای اسلامی برای بهبود فضای کسب‌وکار، معافیت‌های مالیاتی و تقویت تولید و رفع موانع تولید تصویب کرده، قوانین خوب و راهگشایی در جهت کاهش قیمت تمام‌شده بوده است و امیدواریم بتوانیم قوانینی را برای توسعه صادرات به‌زودی در مجلس به تصویب برسانیم و این مورد در دستورکار مجلس در سال جاری قرار دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: راه نجات کشور در تولید است و اگر تولید کشور تقویت شود و حضور مؤثر در بازارهای هدف داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم مطابق با سیاست‌های کشور و سند چشم‌انداز در قله وسیع خاورمیانه قرار بگیریم.

به گزارش فارس، دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون امروز ۱۲ اذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: