عملیات انتحاری تجار ایرانی در روسیه

کدخبر: 2144787

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارشات رسیده، صادرکنندگان در داخل کشور در قالب تشکل‌ها عمل می‌کنند اما در خارج از کشور اصطلاحا آتش به اختیار هستند و خودی‌ها را دور می‌زنند در واقع به عملیات انتحاری متوسل می‌شوند .

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی امروز در مراسم انتخاب و تقدیر صادرکنندگان نمونه سال 96 استان تهران اظهار کرد: شریعمتداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور باید در ارتباط با کاهش میزان صادرات کشور پاسخگو باشد زیرا در ادامه، وضعیت خوشایندی برای اقتصادی کشور پیش بینی نمی شود.

وی افزود: ادامه این روند باعث می شود که تا پایان سال تراز منفی بخش بازرگانی کشور به منفی 6 میلیارد دلار برسد در حالی که انتظار می رفت، در سال 96 اتفاقات خوبی بعد از برجام رقم بخورد که هنوز تحقق نیافته است که البته لازم است در کنار این انتظارات موانع صادراتی هم برداشته شود.

علت اصلی ضعف دیپلماسی اقتصادی در کشور وزارت امور خارجه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهداف صادراتی کشورمان محقق نشده است ادامه داد: باید به نحوی عمل کرد تا موانع پیش روی صادرکنندگان برداشته شود. در این میان مجلس با تدوین راهبردهای اساسی برای توسعه صادرات را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی کشورمان ضعیف عمل می کند تصریح کرد: علت اصلی ضعف دیپلماسی اقتصادی در کشور وزارت امور خارجه است؛ با وجود اینکه تجدیدنظرهایی در این خصوص صورت گرفته است اما باید تحول جدی با با تشکیل معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه ایجاد کنیم.

بازرگانان ایرانی در روسیه انتحاری زدند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس گزارشات رسیده، صادرکنندگان در داخل در قالب تشکل ها عمل می کنند اما در خارج از کشور اصطلاحا آتش به اختیار هستند و خودی ها را دور می زنند در واقع به عملیات انتحاری متوسل می شوند در حالی که باید از یکدیگر پشتیبانی کنند این حوادث به خوبی در بازار روسیه قابل مشاهده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه پرداخت مشوق های صادراتی هر سال در قانون دیده می شود ولی پرداخت نمی شود، گفت: عامل این امر محدودیت های مالی دولت اظهار می شود اما رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده که در بودجه 97 تهاتر بدهی صادرکنندگان با مطالبات آنها از دولت گنجانده شود.

وی با بیان اینکه رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای دیگر باید نقش آفرین باشند گفت: برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورها رایزنان بازرگانی کشورمان باید برای خود تحلیل گری قوی باشند و رویه فعلی موجود اصلاح شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: