علی براتی در گفت‌وگو با فارس:

هیچگاه از کارهایم راضی نیستم /مقوله «حرکت» در ایران جدی گرفته نمی‌شود

کدخبر: 2144944

طراح حرکت نمایش موزیکال «الیور توئیست» گفت: متأسفانه مقوله حرکت در ایران مثل سایر بخش‌ها سخت و جدی گرفته نمی شود تلاش می‌کنم کاری ارائه دهم که باعث رضایت مردم شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، علی براتی در سال های گذشته فعالیت های مختلفی در عرصه حرکات نمایشی در کارنامه خود ثبت کرده است. وی در زمینه های ملی و مذهبی مثل «شعله در زمهریر»، «غزل کفر» و ... فعال بوده است. در واقع براتی به هرماه گروه قبیله از نوآوران و احیاگران این هنر بی کلام در کشور بوده است این روزها براتی طراحی حرکت نمایش «الیور توئیست» در تالار وحدت را برعهده دارد.

گروه حرکت تئاتر موزیکال الیور توئیست به سرپرستی علی براتی بیش از چهار ماه و نزدیک به ۶۰ جلسه تمرین کردند. این گروه نزدیک به ۴۰ زن و مرد هستند که طی فراخوانی که ماه ها قبل داده شده از میان دانشجویان و بازیگران تئاتر انتخاب شده اند و در کنار بازیگران حرفه ای به ایفای نقش های خود می پردازند.

علی براتی درباره این کار در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من قبل از این کار با گروه خودم و به انتخاب خودم به کار می پرداختم اما این کار با یک تیم و تجربه جدید کار را انجام دادم.

وی در ادامه گفت: تلاش کردم بچه ها را با حرکات و آواز تمرین دهم که این کار از دیگر انواع کارهای گذشته سخت تر بوده است.

براتی با بیان اینکه کار تمرین حرکت را از خرداد ماه آغاز کرده و یک ماه وقفه داشته و دوباره به تمرین پرداخته اند، گفت: من شاهد بودم که ابتدای کار حتی انقد برای بچه ها کار سخت بود که عضلاتشان درد می گرفت من هم حتی خودم از این اذیت آنها آزار می دیدم ولی برای بردن یک کار ایده آل بر صحنه باید سختی می کشیدیم.

براتی در ادامه گفت: گاهی تمرین به گونه ای می شد که از ظهر تا هشت شب بدون آنتراکت تمرین کردیم به نوعی که از اصول اولیه یاد می دهیم و به مرور زمان خیلی بهتر شدیم.

وی با اشاره به اینکه 50 کودک در این کار حضور دارند گفت: بهرحال این بچه ها هم باید بخوانند و هم حرکت کنند چون بخش ها حتی صحنه های کوچک باید با هماهنگی موسیقی صورت می گرفت مشکل دیگر تفاوت موسیقی ها و حرکات بازیگران بود مجبور بودم برخی حرکت ها را برای بچه ها آرام تر کنم و همه این اتفاق ها با رهبری صورت می گرفت خیلی صحنه ها را تغییر دادیم و از خرداد همینطور صحنه می ساختیم و تغییر میدادیم و الان دیگر نتیجه مشخص است.

وی در پاسخ به این سوال که از نتیجه کار راضی هست ، گفت: من هیچگاه از کارهای خودم راضی نیستم تا به حال نشده کار هم تمام بشود و برای کسی دست بزنم امیدوارم این کار خوب شده باشد متأسفانه ما در ایران مقوله حرکت را خیلی سخت و جدی نمی گیریم برعکس دیگر کشورها البته در موسیقی خوب هستیم اما در بخش حرکت ضعیفیم که باید بهتر شویم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: