«شکل آب» بیشترین کاندیدای دریافت جوایز منتقدان فیلم رسانه ای شد

کدخبر: 2144946

با اعلام اسامی نامزدهای جوایز سالانه‌ای که از سوی انجمن منتقدان فیلم رسانه‌ای اهدا می‌شود، فیلم «شکل آب» ساخته گیلرمو دل تورو در ۱۴ بخش نامزد دریافت جایزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جوایز انتخاب منتقدان که به عنوان بزرگ‌ترین گروه منتقدان آمریکا شناخته می‌شوند، نامزدهای خود را در دو بخش سینما و تلویزیون معرفی کردند .

در این میان فیلم فانتزی «شکل آب» ساخته گیلرمو دل تورو با ۱۴ نامزدی در راس این فهرست قرار گرفت و در بخش‌هایی چون بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن برای سالی هاوکینز و بهترین فیلم ترسناک/فانتزی نامزد دریافت جایزه شد.

در جایگاه دوم «مرا به نامت صدا بزن»، «دانکرک»، «لیدی برد» و «پست» جای دارند که هر یک هشت نامزدی کسب کرده‌اند. تمام این فیلم‌ها در بخش بهترین فیلم سال جای دارند و برای کسب این عنوان با هم رقابت می‌کنند.

«مریض بزرگ»، «سیاه‌ترین ساعت»، «پروژه فلوریدا»، «برو بیرون» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلم هستند.

در بخش بهترین کارگردان گیلرمو دل‌تورو برای «شکل آب»، گرتا گرویگ برای «لیدی برد»، مارتین مک‌دونا برای «سه بیلبورد...»، کریستوفر نولان برای «دانکرک»، لوکا گوآدانینو برای «مرا به نامت صدا بزن»، جوردن پیلی برای «برو بیرون» و استیون اسپیلبرگ برای «پست» جای دارند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نیز تیموتی شالامه، جیمز فرانکو، جیک جیلنهال، تام هنکس، دانیل کالویا، دانیل دی‌لوییس و گری اولدمن نامزد شده‌اند.

در فهرست بهترین بازیگران زن نام جسیکا چستین، سالی هاوکینز، فرانسیس مک‌دورموند، مارگوت رابی، شیرسا رونان و مریل استریپ مشاهده می‌شود.

در بخش بهترین فیلم خارجی زبان « ۱۲۰ ضربان در دقیقه»، «یک زن شگفت‌انگیز»، «اول پدرم را کشتند»، «محوشدگی»، «میدان» و «تلما» به عنوان نامزد انتخاب شده اند.

امسال بیست و سومین دوره اهدای این جوایز برگزار می‌شود و برندگان این جوایز ۱۱ ژانویه در لس‌آنجلس معرفی می‌شوند .

سال پیش «لالالند» عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرده بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: