آیت‌الله قبانچی:

بازگشت ملت‌ها به هویت اصیل اسلامی سبب ترس استکبار جهانی شده است

کدخبر: 2144967

آیت‌الله قبانچی رعایت قوانین انسانی و دینی را از راهکارهای افزایش ارتباط کشورها دانست و عنوان کرد: بر اساس اصول دینی و انسانی هر مسلمانی نسبت به انسان‌های دیگر مسؤولیت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه امت اسلامی بازگشت به سمت هویت اصیل خود را آغاز کرده است، گفت: اکنون ملت‌های اسلامی خواستار بازگشت به هویت اصلی خود هستند که این موضوع سبب ترس استکبار جهانی شده است .

آیت‌الله سید صدرالدین قبانچی ظهر امروز در کمیسیون نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی که به عنوان یکی از کمیسیون‌های سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ظهر امروز در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه استکبار جهانی پنج عنوان اصلی را برای فریب ملت‌های اسلامی در نظر گرفته است، اظهار کرد: ملی‌گرایی به عنوان نخستین فریب توسط غربی‌ها دنبال می‌شود که این فریب جهان اسلام را با مشکلات مختلفی روبرو کرده است

وی اضافه کرد: نظریه‌های فردگرایی با محوریت بی‌توجهی نسبت به منافع اجتماعی، سرپیچی افراد از قانون بر اساس آزادی مطلق انسان و تقلید کشورهای عقب‌مانده از پیشرفته‌ها توسط کشورهای استکباری دنبال می‌شود که این نظریه‌ها با مفهومی اشتباه از خودباوری گره خورده است .

امام جمعه نجف با تاکید بر اساس آموزه‌های دینی همگان نیازمند خداوند متعال هستیم، اضافه کرد: رسیدن به خودباوری به عنوان یکی از اصول هویت اسلامی نیازمند خداوند محوری است به همین علت باید به موضوع خداشناسی نیز توجه ویژه داشته باشیم .

وی رعایت قوانین انسانی و دینی را از راهکارهای افزایش ارتباط کشورها دانست و عنوان کرد: بر اساس اصول دینی و انسانی هر مسلمانی نسبت به انسان‌های دیگر مسؤولیت دارد .

آیت‌الله قبانچی با بیان اینکه امت اسلامی بازگشت به سمت هویت اصیل خود را آغاز کرده است، گفت: اکنون ایران، سوریه، بحران یمن، پاکستان، افغانستان و دیگر ملت‌های اسلامی خواستار بازگشت به هویت اصلی خود هستند که این موضوع سبب ترس استکبار جهانی شده است .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: