سیدعلی فضل الله:

مشکلات میانمار برای جهان اسلام تبیین شود

کدخبر: 2144969

حجت الاسلام فضل الله با تأکید بر این که باید برای حل بحران های جهان اسلام سریعاً اقدام کنیم، گفت: باید در کمیته هایی همانند مساعی حمیده مشکلات مبتلا به جهان اسلام را مورد بحث قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله، عضو شورای عالی مجمع لبنان در کمیته مساعی حمیده سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با توجه به بحران های جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: حل این مشکلات نیازمند تلاش های شبانه و روزی است .

وی افزود: تلاش برخی در داخل جهان اسلام افزایش مشکلات است به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در کمیته مساعی حمیده از علما و اندیشمندان أثرگذار کشورهای مختلف اسلامی استفاده شود تا بدین صورت بتوانیم مقداری از مشکلات را بکاهیم. باید این کمیته فعال تر شده و شخصیت های بارزی در آن نقش آفرینی کنند .

حجت الاسلام و المسلمین فضل الله با تأکید بر این که باید برای حل بحران های جهان اسلام سریعاً اقدام کنیم، تصریح کرد: باید در کمیته هایی همانند مساعی حمیده مشکلات مبتلا به جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم راه حل های لازم را پس از بررسی دقیق ارائه دهیم. این مسئولیت بر دوش ما است .

وی ادامه داد: ما نباید موسمی این کمیته را تشکیل دهیم بلکه باید بحران های مناطق اسلامی را روز به روز بررسی کنیم. خیال نکنیم تنها بحران های جهان اسلام نظامی است، بلکه باید بدانیم جهان اسلام دارای بحران های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... نیز است .

عضو شورای عالی مجمع لبنان اضافه کرد: باید میان علما و اندیشمندان اسلامی ارتباط وجود داشته باشد، چون این ها می توانند دلیلی برای آرام شدن مسائل باشند و از افزایش بحران جلوگیری کنند. باید از نویسندگان و اساتید دانشگاه نیز برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کنیم. اگر بتوانیم این گونه عمل کنیم می توانیم فتنه ها را شناخته و کاهش دهیم .

وی یادآور شد: برای نمونه مسأله میانمار بسیار مهم بوده و مبتلابه جهان اسلام است که درباره آن فکر کرد. باید هیأتی برای شناسایی مشکلات مسلمانان میانمار به این کشور سفر کرده و گزارش آن را به جهان اسلام ارائه دهد. چندی پیش پاپ رهبر کاتولیک های جهان از میانمار بازدید کرد، باید علمای جهان اسلامی نیز در این کشور رفت و آمد داشته باشند تا بتوانند مشکلات مردم را بشنوند .

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه سخنان خود به بررسی اوضاع بحرین پرداخت و گفت: در حال وضعیت لبنان خوب است و به فضل جهاد مجاهدین توانستیم تکفیری های را از مرزها بیرون کنیم. در شهرهای لبنان آرامش وجود دارد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: