حجت الاسلام تقوی در کمیسیون مساعی حمیده:

وهابیت؛ مهم ترین مشکل جهان اسلام/ حیات جامعه اسلامی در وحدت است

کدخبر: 2144970

حجت الاسلام تقوی گفت: امروز مهم ترین مشکل جهان اسلام تفکر وهابیت تکفیری است و استکبار جهانی به وسیله این تفکر در مدارس عملیه خود نیرو تربیت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان این که وحدت باید به عنوان یک جریان اسلامی مطرح شود، تصریح کرد: با وحدت می توانیم به پیروزی در برابر مستکبران دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در کمیسیون مساعی حمیده سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، یکی از وظایف مسلمانان را تلاش در جهت حل مشکلات امت اسلامی دانست و بیان داشت: اگر مسلمانی مشکلی را ببیند ولی برای حل آن اقدام نکند مسلمان نیست .

وی افزود: امروزه امت اسلامی از میانمار گرفته تا لبنان، عراق، سوریه و... گرفتار مشکلات فراوانی هستند و ما نیز با کنفرانس بین المللی وحدت به دنبال حل این مشکلات هستیم. جمهوری اسلامی ایران ندای وحدت را بلند کرده و وحدت همانند هوا برای ما لازم است. اگر انسان اکسیژن نداشته باشد نمی تواند تنفس کند. وحدت برای جامعه اسلامی همانند اکسیژن برای بدن است .

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان این که وحدت باید به عنوان یک جریان اسلامی مطرح شود، تصریح کرد: با وحدت می توانیم به پیروزی در برابر مستکبران دست پیدا کنیم. وضعیت کنونی جهان اسلام مطلوب نیست چون دشمن از برخی مسلمانان برای رسیدن به طرح های تفرقه افکن خود استفاده می کند .

وی عنوان کرد: دشمن از امکانات مسلمانان برای ایجاد تفرقه استفاده می کند. باید خودمان را با چنین مسائلی درگیر کنیم و نمی توانیم به راحتی از آن بگذریم. برای نمونه فاجعه میانمار حادثه ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. باید از افکار جمعی نخبگان و اندیشمندان اسلامی برای حل این مشکلات استفاده کنیم .

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مردم ایران پشتیبان مردم مسلمان به ویژه بحرین هستند، اضافه کرد: ما از مشکلات پیش آمده برای مردم مسلمان به ویژه بحرین ناراحت هستیم. جهان اسلام باید ندای مظلومیت مردم مسلمان بحرین را بشنود .

وی با بیان این که باید همکاری میان مسلمانان بیشتر شود تا جلوی فتنه انگیزی دشمنان گرفته شود، عنوان کرد: تمامی گروه های تروریستی همانند داعش، بوکوحرام و القاعده توسط آمریکا و اسرائیل ایجاد شده ولی عقایدشان را از وهابیت تکفیری می گیرند .

تقوی خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین مشکل جهان اسلام تفکر وهابیت تکفیری است و استکبار جهانی به وسیله این تفکر در مدارس عملیه خود نیرو تربیت می کنند .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: