متکی در کمیسیون طرح های احیاگران جهان اسلام:

مولفه های تمدن اسلامی و تمایز آن با تمدن غربی مشخص شود

کدخبر: 2144979

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: بایستی طرح ها، ایده ها و پیشنهادات احیاگران تمدن اسلامی درگذشته را تدوین، تبیین و ارائه کنیم و به نتایج ارزشمند و عملیاتی برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی در کمیسیون «طرح های احیاگران جهان اسلام» در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هدف از برگزاری این کمیسیون های تخصصی در کنار کنفرانس را دریافت نظرات و ایده های علما و اندیشمندان درباره موضوع اصلی کنفرانس عنوان کرد .

متکی بیان داشت: به دنبال طرح بحث تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب در دوسال پیش، برنامه ریزی از سوی مجمع تقریب آغاز شد و چندین همایش در داخل و خارج از کشور همچون تونس و دهلی نو برگزار شده و امروز در کنفرانس وحدت ایران موضوعات جزئی تر را مورد بررسی قرار می دهیم .

وی افزود: در کمیسیون طرح های احیاگران جهان اسلام برای تمدن سازی باید چیستی ها، ویژگی ها و مولفه های تمدن اسلامی و تمایز آن با تمدن غربی مشخص شود و اندیشمندان نظرات خود را در این باره مطرح کنند و نقش خودباوری و جمعیت های تقریب نهاد در تمدن سازی نوین اسلامی بررسی گردد .

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر به صدر اسلام برگردیم در زمان امام باقر و امام صادق(ع) یا علمایی همچون سیدقطب و... یک نهضت فکری و آموزشی در جهان اسلام راه افتاده است، اظهار داشت: اگر گذشته خودمان را به خوبی مطالعه کنیم می فهمیم که احیاء گران تمدن اسلامی چه طرح ها، ایده ها و راهکارهایی برای نیل به این هدف داشتند و موجب بلوغ و رشد تمدن اسلامی در زمان خودشان شده اند و تاکنون نیز ادامه دارد .

متکی تاکید کرد: تدوین و گردآوری و تبیین این طرح ها می تواند ما را در رسیدن به نتایج مطلوب از برگزاری این کنفرانس و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی یاری کند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پایان دوره نظامی داعش و پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت این امکان فراهم شده که درباره تمدن خود صحبت کنیم و راههای اوج و عزت مجدد خود را یادآوری کرده و محقق کنیم .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: