ماجرای یک شکار/ معذرت‌خواهی پس از مرگ

کدخبر: 2145015

مردی که به "صدای طبیعت" مشهور بود و کارهای ماندگاری برای محیط زیست ایران به یادگار گذاشت،هنوز هم می‌تواند مورد توجه خبرهای اکوتوریسمی ایران قرار گیرد و آن خبر نیز مربوط به شکار غیرمجازی در سال ۹۲ بود که "محمدعلی اینانلو" را از نظر روحی بسیار رنج داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حدود دو سالی است که "محمدعلی اینانلو" - استاد طبیعت گردی و کارشناس مطرح محیط زیست و ورزش، فوت کرده است، مردی که به صدای طبیعت مشهور بود و کارهای ماندگاری برای محیط زیست ایران به یادگار گذاشت، کما اینکه مرد حواشی محیط زیست نیز بود و یکی از دلایل آن اظهارنظرهای بی رودبایستی و صریح او و در نهایت سوابق شکارهای "اینانلو" بود، کما اینکه سالها بود تفنگ شکار خود را بر زمین گذاشته بود و برای طبیعت ایران دوربین به دست شده بود.

بیشتر بخوانید: آخرین نصایح مرد طبیعت برای گردشگری ایران/ عاشقانه های " اینــــــــــــــانلو"

حال در سال 92 خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه شکار غیرمجازی در شاهرود صورت پذیرفته و شکارچی هم "محمد علی اینانلو" است، درحالیکه در همان زمان "اینانلو" بارها با توضیحات مبسوط و حتی نامه نگاری های بسیار این شکار را تکذیب کرد، ولی در همان زمان انتقاد و بی احترامی های بسیاری به وی شد، بطوریکه "مرد طبیعت" از نظر روحی دچار ناراحتی های بسیار شد و حتی در آخرین مصاحبه زندگی خود با خبرگزاری تسنیم؛ در پاسخ به این پرسش که شهر مورد علاقه تان در ایران کجاست؟ با خنده ای این سئوال را دیگر جواب نمی دهد و با تأکید مجدد که حتماً قید شود "شاهرود" درگذشته شهر مورد علاقه اش بوده، گفت وگو را به پایان می رساند.

بیشتر بخوانید: هت تریک"اینانلو" در تاریخ 500 ساله شاهسون ها/شکارچی 1 _ محیط زیست 1000

براین اساس و پس از حدود دو سال از کوچ زمینی "محمد علی اینانلو" «جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود» در کانال خود مطلبی را منتشر کرده است مبنی بر پوزش از آن مرحوم و فرزندان "اینانلو" که متن کامل آن به شرح ذیل است:

"به نام حق" در آستانه دومین سالگرد سفر استاد "محمد علی اینانلو" به دوردستها، آن مسافر خستگی ناپذیر پهنه وسیع ایران عزیز، به پاس خدمات ارزنده وی در معرفی طبیعت ایران، بویژه قاره کوچک شاهرود، به حکم اخلاق و صداقت، لازم است در خصوص خبری که در سال 1392 مبنی بر حضور ایشان در شکار غیر مجاز در کوه تپال شاهرود توسط این جمعیت بر حسب وظیفه ساختاری و تشکیلاتی انتشار یافته بود، با توجه به روشن شدن زوایایی جدید از ماجرا در طی گذشت زمان و با بررسی های دقیق و موشکافی های مکرر شواهد و قرائن و اظهارات برخی شاهدانی که بعدها صدق گفتارشان محل تردید واقع شد، اعلام گردد که علیرغم حضور ایشان در شاهرود و تخطی برادرشان در شکار غیر مجاز، محمد علی اینانلو شخصا در آن شکار حضور نداشته و نقشی ایفا نکرده است. اینک از درگاه حق و روح بلند آن مرحوم و از فرزندان برومند ایشان پوزش طلبیده و مهربانی خدای طبیعت را برای همه خادمان محیط زیست و طبیعت ایران آرزومندیم. "جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود"

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: