رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی:

دهکده گیاهان دارویی نقش بسزایی در گردشگری هدفمند استان ما دارد

کدخبر: 2145030

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی، گفت: دهکده گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی نقش بسزایی در گردشگری هدفمند دارد.

جلال‌الدین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دهکده گیاهان دارویی پروژه‌ای است که علاوه بر اهداف علمی- تحقیقاتی کاملاً کاربردی خویش و معرفی پتانسیل جامع گیاهان دارویی استان، برای گردشگری هدفمند در حوزه گیاهان دارویی نیز می‌تواند نقش ارزشمندی ایفا کند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی افزود: گردشگری باید تخصصی شود و دهکده گیاهان دارویی به تسهیل این امر کمک بسزایی می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش، فناوری و صنعت از سال گذشته بهتر برگزار شد، افزود: اما برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید بهتر از این باشد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: عموم مردم باید با مزیت‌های گیاهان دارویی آشنا شوند و سود حاصل از فروش محصولات نیز نصیب آنان شود.

صادقی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک فکر موثر را ارائه می‌دهد و برای تحقق آن باید نهادها و سازمان‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در استان تمام نهادها به تحقق ایده‌های جهاددانشگاهی کمک کنند، افزود: استانداری در این امر بسیار به جهاددانشگاهی کمک می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گیاهان دارویی می‌تواند جایگزین نفت شود، تصریح کرد: باید برای اجرایی کردن فکر متخصصین این حوزه کمک کرد.

صادقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عملیاتی شدن طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در دهکده گیاهان دارویی می‌پردازد، افزود: جهاددانشگاهی به صورت ویژه در دو حوزه گیاهان دارویی و حوزه علوم اجتماعی فعالیت می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حوزه علوم اجتماعی، جهاددانشگاهی در دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است.

صادقی یادآور شد: برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و همکاری با نهادها از فعالیت‌های این دبیرخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: