آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

قدرت نظامی ما برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را به خود ندهند/ با توان موشکی‌ خواب را از چشم ساکنان کاخ سفید می‌گیریم

کدخبر: 2145063

امام جمعه موقت تهران گفت: قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است برای اینکه گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را هم به ذهن خود راه ندهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی-سیاسی جمعه این هفته، اظهار داشت: مراقب مرزهای خود باشید و نگذارید دشمن در مرزهای شما نفوذ داشته باشد؛ این مرزها ابعادی دارد که بُعد اول آن مرز سیاسی است.

وی با بیان اینکه مراقب باشید مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب نپذیرد، افزود: شاکله نظام سیاسی با رهبری شکل می گیرد، اگر رهبری آسیب ببینید شاکله آن جامعه بهم خورده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نخ تسبیحی که مهره ها را دور هم قرار می دهد، رهبر جامعه است که اگر آسیب ببیند آن دانه ها از هم جدا خواهند شد لذا در عرصه مرزهای سیاسی از رهبری حق دفاع کنید تا او بتواند وظایف اساسی را انجام دهد.

خاتمی همچنین عنوان کرد: دومین موضوع، مرز فرهنگی است؛ همه می دانند که انقلاب اسلامی ما بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفت و آن هم انقلاب در بینش ها دانش ها و ارزش ها بود.

«در آن زمان فرهنگی به نام ستمشاهی فروریخت و جای آن فرهنگ اسلامی آمد؛ اگر دشمنان بتوانند دوباره جابجایی صورت دهند تردید نکنید که انقلاب آسیب دیده است؛ لذا این رخنه بسیار خطرناکی است.»

وی بر همین اساس اضافه کرد: رهبر انقلاب از ابتدا به عبارتی نظیر ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد می کنند که این نشان دهنده درک این خطر و خطرناک بودن این رخنه است که نقش اول را در این عرصه نخبگان و فرهیختگان دارند.

خاتمی سومین مرز را مرز نظامی خواند و ادامه داد: در دنیایی که گرگ ها حکومت می کنند و منطق در کار آنها نیست، نمی شود مسلح و مقتدر نبود؛ اما یک فرق بین اقتدار ما و دیگران وجود دارد و آن اینکه اقتدار دیگران برای تجاوزگری است، اما اقتدار ما برای بازدارندگی است.

امام جمعه تهران همچنین عنوان کرد: قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است برای اینکه گرگ های مستکبر خیال تجاوز را هم به ذهن خود راه ندهند.

وی ادامه داد: ما موشک داریم، موشک را هم می سازیم و هر چقدر هم بتوانیم بُرد موشکی مان را افزایش می دهیم تا خواب را از چشم ساکنان کاخ سفید بگیریم و می گیریم.

ادامه دارد..

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: