جلالی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا در موضوع قدس نشان داد حتی به موافقتنامه‌های نیم‌بند خودش هم پایبند نیست

کدخبر: 2145068

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان داد که اینها حتی به موافقتنامه‌های نیم بند خودشان هم پایبند نیستند.

کاظم جلالی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر ادعای پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: یکی از مهمترین اشتباهاتی که در تاریخ ایالات متحده آمریکا توسط رئیس جمهور آن کشور اتفاق افتاد همین به رسمیت شناختن پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی در قبله اول مسلمانان و شهر بیت المقدس است.

وی افزود: بیت المقدس شهری است که منشا ادیان مختلف بوده و خصوصا به عنوان قبله اول مسلمانان از یک ویژگی ممتاز و منحصر به فرد برای جامعه اسلامی برخوردار است.

عضو کمیسیون ملی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: من فکر می کنم که این یک تصمیم کاملا اشتباه است و همانگونه که گفته شد کسانی که تا دیروز به روند صلح، خوش بین بودند و تصور می کردند که با رژیم اسرائیل می توانند به صلح برسند به سخن امام بزرگوارمان بازگشتند که فرمودند رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و با وجود اسرائیل دنیا روی صلح و آرامش را نخواهد دید.

*اقدام ترامپ نشان داد که اینها حتی به موافقتنامه های نیم بند خودشان هم پایبند نیستند

وی بر همین اساس اضافه کرد: با این اقدام آمریکا نشان داده شد که اینها حتی به موافقتنامه های نیم بند خودشان هم پایبند نیستند و زیاده خواهی آنها در حدی است که هیچگاه در مقابل مردم فلسطین و در مقابل جامعه اسلامی کوتاه نخواهند آمد.

«زمانی که اراده آنها در زیاده خواهی شان دیده می شود باید از کشورهای اسلامی و خصوصا دولت های اسلامی تعجب کنیم که چگونه است آنها حرکتی از خود نشان نمی دهند و حتی انسان متعجب می شود از اینکه مقامات صهیونیستی اعلام کنند که قبلا آقای ترامپ هماهنگی هایی را با کشورهای عربی و اسلامی انجام داده است که اگر این باشد یک فاجعه بزرگ برای جامعه اسلامی است اگر چه ما به اراده امت اسلامی و مردم مسلمان اعتقاد داریم و مطمئن هستیم آنها در مقابل چنین جنایتی سکوت نخواهند کرد.»

*برگزاری نشست بین المجالس اسلامی با محوریت حمایت از قدس شریف؛ دی ماه امسال

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع ایران در قبال این اقدام خاطرنشان کرد: همانگونه که می دانید ما در ماه آینده (دی ماه سال جاری) نشست بین المجالس اسلامی را در تهران برگزار خواهیم کرد و طبیعی است که با توجه به فضای جدید بوجود آمده شعار این اجلاس هم شعار قدس و آزادی قدس خواهد بود که روسای مجالس کشورهای اسلامی در آن شرکت خواهند کرد.

جلالی در ادامه با اعلام اینکه نمایندگان در حال حاضر در حال امضای بیانیه ای در محکومیت به رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ هستند که هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، گفت:من فکر می کنم این از جمله موضوعاتی است که مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان نسبت به آن واکنش و اعتراض داشته باشند.

*مجلس و کمیسیون امنیت ملی به زیاده خواهی آمریکا واکنش نشان می دهد

وی افزود: من فکر نمی کنم حتی یک نماینده داشته باشیم که نسبت به این موضوع اعتراضی نداشته باشد، همه نمایندگان در این موضوع در کنار هم هستند و شما دیدید که همه روزنامه ها هم درباره مساله فلسطین یک صدایی در موضوع ایستادگی و مقاومت فلسطین داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برهمین اساس اضافه کرد: این نشان می دهد که خوشبختانه علی رغم اختلاف سلیقه هایی که در داخل کشور وجود دارد -که البته طبیعی هم هست- اما در موضوعات اصلی و اساسی که خط قرمزهای نظام دینی و اسلامی ما است همه برای آن و در کنار آن هستیم و مساله فلسطین و قدس شریف از آن مسائلی است که همه در کنار هم هستیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: