جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح پیش‌شرط از سوی اتحادیه عرب تکرار سیاست‌های نتانیاهو است

کدخبر: 2145075

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:برخی پیش‌شرط‌ ها از سوی اتحادیه عرب برای مذاکره با ایران تکرار سیاست‌های نتانیاهو است.

محمدجواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیشنهاد دبیر کل اتحادیه عرب مبنی بر مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد ثبات در منطقه اظهار کرد: ایران همواره از گفتگو در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه استقبال کرده و دست دوستی به سوی برادران مسلمان خود دراز خواهد کرد.

وی افزود: بدیهی است که انتظار ما از اتحادیه عرب به عنوان تشکلی در جهت ایجاد وحدت میان اعراب و مبارزه با رژیم صهیونیستی محقق نشده و کشورهای عضو این اتحادیه هیچ گاه نتوانسته اند موضع واحدی اتخاذ کرده و در جهت منافع مسلمانان قدم بردارند.

جمالی تصریح کرد: کشورهای عربی باید پیش از آن که پیشنهاد مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را مطرح کنند، درک درستی از اوضاع منطقه به دست آورده و خود را در برابر آن مسئول بدانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: فلسفه به وجود آمدن اتحادیه عرب مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه است اما به نظر می رسد که اتحادیه مذکور همواره در جهت تحقق اهداف اسرائیل و آمریکا گام برمی دارد.

وی با اشاره به انگیزه اتحادیه عرب برای نشستن با ایران پای میز مذاکره اذعان کرد: اکنون کشورهای عضو اتحادیه عرب قدرت ایران را به خوبی درک کرده اند و به همین دلیل موضع خود را در برابر ما تغییر داده اند چرا که همگان به خوبی می دانند، دشمنی این اتحادیه با ایران امری بدیهی است.

جمالی گفت: البته تصمیمات این اتحادیه ثبات چندانی ندارد چرا که آنها در نهایت خود را با سیاست های فرامنطقه ای تطبیق خواهند داد لذا نباید حساب چندانی بر روی تصمیمات اتخاذ شده از طرف کشورهای عضو اتحادیه عرب باز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به طرح برخی پیش شرط ها از سوی دبیر کل اتحادیه عرب به منظور مذاکره با ایران خاطرنشان کرد: به طور قطع طرح چنین مباحثی تکرار سیاست های نتانیاهو است لذا جمهوری اسلامی ایران هیچ شرط و شروطی را از سوی اتحادیه عرب نخواهد پذیرفت چرا که بزرگتر از آنها نیز نتوانسته اند برای ایران خط مشی تعیین کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: