مهر در گزارشی بررسی کرد؛

حرکت کُند برای مهمترین انتخابات ورزش/ هیات اجرایی چه می‌کند؟

کدخبر: 2145109

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی پیش رو است که جز تعیین تاریخ، استعلام اساسنامه‌ای و مشخص کردن سرفصل‌های انتخاباتی، هیچ اقدام دیگری برای آن انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فقط ۳۹ روز به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک باقی مانده است اما در رابطه با این انتخابات تعیین کننده هیچ برنامه ریزی و زمان بندی دقیقی به جهت مشخص شدن چگونگی شرایط و ورود به آن انجام نشده و همین مسئله از حالا این انتخابات و حتی برگزاری سرِوقت آن را با چالش اما و اگر مواجه کرده است.

کمیته ملی المپیک بعد از وزارت ورزش، بزرگترین و تاثیرگذارترین نهاد ورزشی کشور به حساب می آید که بر خلاف وزارتخانه تمام تصمیم گیرندگان آن در مجمع انتخاباتی و از طریق رای گیری میان اعضای آن مشخص و معرفی می شوند. با این حساب انتخابات پیش رو که قرار است ۲۵ دی ماه برگزار شود، مهمترین انتخابات ورزش کشور به حساب می آید که خروجی آن در سرنوشت چهار سال آینده ورزش کشور تاثیر مستقیم و پررنگی دارد اما مشخص نیست که با وجود این اهمیت و سنگینی وزنه آن، چرا برنامه های انتخاباتی با این کُندی و بی توجهی پیش می رود؟!

رایزنی ها و مهره چینی ها برای مهمترین پست های کمیته ملی المپیک از خیلی وقت پیش آغاز شد طوریکه هفته هاست از گزینه رد شده مجلس برای تصدی پست وزارت ورزش در دولت یازدهم یعنی رضا صالحی امیری به عنوان گزینه اصلی ریاست کمیته نام برده می شود و خبر هایی هم شینده می شود از تلاشی که برخی مسئولان فعلی کمیته برای بقا و خارج نشدن از سیستم دارند؛ دبیر کلی پستی است که بیشترین مدعی را دارد و جالب که برخی از آنها با اعضای مجمع برای گرفتن رای اعتماد از آنها وارد مذاکره شده اند.

در کل اینکه لابی مدعیان پست و مقام در کمیته ملی المپیک برای موفقیت در انتخابات آتی این کمیته بعضا به مراحل جدی و تعیین کننده ای هم رسیده در حالیکه اصلا مشخص نیست برخی از این افراد مجوز کاندیدا شدن خواهند گرفت یا نه؟ چراکه هنوز اصلی ترین کارها برای برگزاری انتخابات سالم و بی حاشیه که در تعیین حضور یا عدم حضور آنها در مجمع نیز تعیین کننده خواهد بود هنوز انجام نشده است؟

۲۵ دی ماه زمانی بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست ۲۰ آبان ماه خود برای تعیین آن به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به توافق رسیدند. بعد از قطعی کردن این تاریخ و طی یک ماه گذشته به جز استعلام صورت گرفته برای برگزاری انتخابات با اساسنامه مصوب ۱۳۹۲ و تعیین سرفصل های مجمع انتخاباتی که در همین نشست هفته گذشته انجام شد، هیچ اقدام دیگری برای انتخابات مهم ورزش ایران انجام نشده در حالیکه فقط ۳۹ روز به برگزاری آن باقی مانده است.

در این فاصله کمِ باقی مانده باید کاندیداها در مهلتی تعیین شده نسبت به ثبت نام خود در پست موردنظرشان اقدام کنند. افراد متقاضی کاندیدا شدن هم بر اساس عضویت در مجمع، حق ثبت نام پیدا می کنند. پنج نفر از اعضای مجمع هم کارشناسان خبره در بازی های المپیک هستند که باید با انتخاب هیات اجرایی مشخص می شوند و ...؛ اینها در کنار تهیه آئین نامه انتخاباتی اقداماتی است که برای انتخابات سرنوشت ساز ورزش انجام شود اما هنوز در مورد هیچ بحثی انجام نشده که نتیجه ای هم داشته باشد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که در نشست هفته گذشته هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به خاطر غیبت سه نفر از اعضا (پولادگر، دبیر و خادم) در رابطه با آئین نامه انتخاباتی هیچ صحبتی نشد و تصمیم گیری در این زمینه به نشستی موکول شد که همه اعضا حضور داشته باشند؛ اما مگر نه اینکه جلسات هیات اجرایی با حضور ۶ نفر از ۱۱ عضو رسمیت پیدا می کند ؟ و طبق اساسنامه (ماده ۱۸ - جلسات هیات اجرایی) تصمیمات اتخاذ شده با کسب اکثریت (نصف به علاوه یک) اعضای حاضر در جلسه تصویب خواهد شد؟ با این اوصاف دلیل وقت کُشی برای برگزاری بدون ابهام انتخابات کمیته ملی المپیک چیست؟

به گزارش مهر، وزارت ورزش بعد از تعیین زمان برگزاریانتخابات کمیته ملی المپیک با مشخص کردن تاریخ مجمع انتخاباتی فدراسیون های مختلف، همکاری خود را برای برگزاری به موقع انتخابات ۲۵ دی ماه نشان داد - البته زمان برگزاری انتخابات برخی فدراسیون ها به گونه ای است که شاید روسای آنها نتوانند برای کاندیدا شدن در زمان تعیین شده اقدام کنند -، در واقع از حیث هم شرایط برای انتخابات کمیته ملی المپیک تا حد زیادی مهیا شده است اما ظاهرا این خود کمیته است که برگزاری انتخاباتش را نادیده گرفته تا آنجا که هنوز هیچ اقدام مهمی برای آن انجام نداده است.

جالب اینکه کیومرث هاشمی در اولین گفتگوی خود در سال جاری که بعد از تحویل سال و با خبرنگار مهر داشت، برگزاری انتخابات را یکی از مهمترین برنامه های امسال کمیته معرفی کرد و تاکید داشت به اینکه نام نویسی از کاندیداها چندماه قبل از برگزاری انتخابات انجام شود اما ... .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: