مهندسی کردن انتخابات از شایعه تا واقعیت

حواشی انتخابات فدراسیون کبدی تمامی ندارد

کدخبر: 2145180

انتخابات فدراسیون کبدی درحالی ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود که اسامی نمایندگان ورزشکاران، داوران، مربیان و باشگاه‌ها که از سوی مجمع انتخاباتی اعلام شده با حواشی زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی در حالی روز شنبه 25 آذر ماه برگزار می شود که علیرضا رحیمی، روح الله رمضانی، رمضانعلی دولو، عباس خواجه اورسجی و محمدرضا جواهری 5 کاندیدای نهایی حضور در این انتخابات هستند.

ابتدا 8 کاندیدا برای تصدی پست ریاست فدراسیون کبدی ثبت نام کردند اما محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی که از گزینه های اصلی کسب این کرسی بود به دلایلی که خودش مشکلات شخصی اعلام کرد اما ظاهرا با حواشی میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان بی ارتباط نبوده است، از حضور در انتخابات انصراف داد و در نهایت پس از بررسی و تائید صلاحیت افراد ثبت نام کننده اسامی 5 کاندیدای نهایی اعلام شد.

با انصراف مقصودلو از حضور در انتخابات فدراسیون به نظر می رسید داستان پر ماجرای مدیریت فامیلی در فدراسیون کبدی به پایان رسیده اما ظاهرا یکی از کاندیداها که از اقوام همسر مقصودلو است، با اعلام اینکه گزینه مورد تائید وزارت ورزش است به عنوان گزینه ای جدی وارد میدان شده است، از سویی برخی انتخاب ها برای اعضای مجمع نیز شائبه مهندسی شدن انتخابات را در بین اهالی کبدی ایجاد کرده است.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی لیست اسامی نمایندگان ورزشکاران، داوران، مربیان و باشگاه ها را در حالی اعلام کرد که مرضیه عشقی، فاضل اتراچالی و حمید زیرک به عنوان نماینده ورزشکاران در این مجمع حضور دارند. اتراچالی و عشقی به عنوان کاپیتان تیم ملی کبدی زنان و مردان در لیست اعضای مجمع دیده می شوند اما مشخص نیست که چرا حمید زیرک که یک بازیکن عادی در تیم ملی سرکل کبدی است، در این لیست گنجانده شده است در حالی که طبق آیین نامه علیرضا صفری، لژیونر و کاپیتان تیم ملی باید به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع حاضر باشد.

در بین اعضای مجمع نام منصوره ابوجعفری به عنوان نماینده داوران دیده می شود در حالیکه وی مربی بدنساز تیم ملی بانوان و نایب رئیس کمیته داوران است. در حال حاضر سید یحیی حاج سید محمدی و لیلا سیفی بالاترین داوران کبدی ایران هستند و انتخاب نماینده داوران چندان معقول نیست. اما برای نماینده مربیان نام زهرا رحیمی نژاد دیده می شد. رحیمی نژاد پس از اتفاقات مسابقات گرگان و حضور مربی تایلندی با روسری در سالن مسابقات بانوان از فدراسیون اخراج شد. وی در مصاحبه های خود مدعی شد که داور بین المللی است و نکته جالب اینجاست که چرا داور بین المللی به عنوان نماینده مربیان به مجمع معرفی شده است!. این اتفاق درحالی افتاد که روز گذشته غلامرضا مازندرانی به جای رحیمی نژاد به عنوان نماینده مربیان معرفی شد.

اما از همه مهم تر انتخاب نماینده باشگاه ها است. در لیست اولیه باشگاه دهیاری محمد آباد گرگان که عنوان سومی را در لیگ برتر سال گذشته کسب کرده بود یکی از نمایندگان باشگاه ها بود که این موضوع هم اصلاح شد و باشگاه رعد پدافند هوایی قهرمان فصل قبل در لیست قرار گرفت.

در مورد نماینده لیگ سرکل کبدی یعنی باشگاه آذین گسترش شهریار ارس باید این نکته را یادآور شد که رقابت های سرکل کبدی فصل گذشته به دلیل درگیری و زد و خورد نیمه تمام باقی ماند، حالا چطور نماینده یک لیگ نیمه تمام در مجمع حق رای دارد را باید از مسئولان پرسید؟

امید است که وزارت ورزش نظارت بیشتری در فرآیند انتخابات فدراسیون ها داشته باشد و جلوی حواشی احتمالی را بگیرد. چرا که بی دقتی در این مورد این شائبه را ایجاد می کند که برخی گروه ها به دنبال مهندسی کردن انتخابات خواهند بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: