شهردار تهران:

صالحی امیری ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند/ تلاش برای گشایش خط ۷ مترو تا پایان امسال

کدخبر: 2145260

شهردار تهران گفت: باوجود اعلام برخی دوستان مبنی بر گشایش خط ۷مترو تا پایان اردیبهشت ۹۷ همه تلاش خود را خواهیم کرد که این خط تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدعلی نجفی در برنامه تهران 20 درباره اقداماتی که در شهر تهران صورت گرفته است، اظهار داشت: کار در شهرداری دو قطب دارد یک اینکه کاری که انجام می شود مستقیماً توسط مردم درک و لمس می شود و یک کار زودبازده است.

وی افزود: تهران علی رغم اینکه همه می گویند مشکلات دارد و با چالش های جدی مواجه است ظرفیت های زیادی هم دارد و تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

نجفی بیان داشت: بدون مشارکت شهروندان و قوی ترین شهردار و بزرگترین تشکیلات شهرداری هم نمی تواند شهر تهران به شهری برای زندگی، شهر انسان محور و شهری که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد تبدیل کند.

شهردار تهران افزود: مهم ترین برنامه ما این است که مشارکت واقعی مردم در اداره شهر محقق شود و در این صورت مشکلات و چالش ها برطرف خواهد شد. بنده به شهروندان عرض می کنم که شهرداری را از آن خود بدانند.

نجفی بیان داشت: پس از انتخابات شوراها، شورای شهر منتخب پس از اعلام نتایج به صورت غیر رسمی کار خود را آغاز کرد و این اقدام آنها کار بسیار هوشنمدانه ای بود و به من نیز بسیار کمک کرد.

وی گفت: تدوین برنامه سوم دولت برعهده من بود و حالا تدوین برنامه سوم شهرداری هم برعهده من است و این را به فال نیک می گیرم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی در شهر تهران به خوبی اجرا نشده است، افزود: تهران بیش از حد تعیین شده در طرح تفصیلی مراکز تجاری دارد ما شاهد پاساژهای خالی و بدون مشتری هستیم.

وی در ادامه برنامه زنده تهران 20 با اشاره به اینکه اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست، گفت: تهران علی رغم اینکه همه می گویند مشکلات دارد و با چالش های جدی مواجه است ظرفیت های زیادی هم دارد.

شهردار تهران یادآور شد: متأسفانه بخشی از درآمدهای تهران از مالیات ارزش بر افزوده تأمین می شود که 2 هزار میلیارد تومان از سهم تهران را در بودجه کاهش داده اند و امیدواریم با مصوبه مجلس و همین طور در لایحه بودجه سال 97 مجلس این کمبود را جبران کند.

نجفی با اشاره به اینکه اجازه خطا در شهرداری تهران نداریم، گفت: بعد از انتخابات شورای شهر و قطعی بودن تغییرات در مدیریت با استقرار شورای جدید چهار ماه کار شهرداری سست شده بود.

وی به توسعه حمل ونقل عمومی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توسعه حمل ونقل ریلی تحول زیادی را در پایتخت از جمله کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک داشته باشیم.

شهردار تهران اشاره کرد: بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و بخش عمده ای از اتوبوس های تهران بالای 10 سال عمر دارند که برخلاف قانون و استانداردهای ملی است.

نجفی به لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پرداخت به بخشی از مطالبات شهرداری در بودجه دولت دیده شده است.

وی به حضور خود در جلسات هیأت دولت اشاره کرد و بیان داشت: در هیأت دولت بنده به عنوان نماینده همه شهرها و کلانشهرها از حقوق آنها دفاع می کنم.

شهردار تهران گفت: در برخی از خواسته هایمان مثلاً قانون مالیات ارزش بر افزوده در دولت زورمان نرسید و امیدواریم در مجلس بشود این خلاء را جبران کرد.

نجفی عنوان کرد: توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه توسعه خطوط ریلی از برنامه های اصلی شهرداری تهران است و دولت نیز متعهد شده است دو هزار واگن جدید به ناوگان حمل ونقل ریلی شهر اضافه کند.

وی ادامه داد: ایران را با تهران می شناسند همانطور که فرانسه را با پاریس، اگر تهران خوب، زیبا و پرنشاط باشد هر کسی وارد تهران شود احساس می کند همه ایران اینطور است.

شهردار تهران گفت: تهران الگو برای همه کشور است چه کارهای خوبی و چه کارهای بد در تهران برای شهرهای کشور الگو می شود.

نجفی به انتصابات در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در انتخابات مدیران تلاش کردن حداکثر شایسته سالاری را مدنظر قرار دهم از هشت معاون بنده شش نفر دکترای تخصصی مربوطه را دارد.

وی افزود: شهرداری 850 مدیر دارد و هزار مدیر نیز در سطوح پایین تر حضور دارند. از 100 مدیر انتخاب شده 30 درصد جوان هستند، 20 درصد دارای دکترا هستند و 8 درصد از بانوان مدیران شهرداری را تشکیل می دهند که البته در حوزه بانوان ضعیف عمل کرده ایم.

شهردار تهران گفت: به جای اینکه اصرار کنیم روی تعداد زن و جوانان؛ باید سیستمی را تعبیه کنیم که زنان و جوانان رشد کنند و در آینده مدیران جوان در شهرداری تهران بیشتر خواهند شد.

نجفی ادامه داد: بنده 29 ساله بودم که در ابتدای انقلاب وزیر شدم. جوانی که شایستگی دارد باید انتخاب شود اما به صرف جوان بودن نباید انتخاب کرد، باید شایستگی و توانایی مدیریت در آن بخش را داشته باشد.

وی افزود: 2 هزار و 500 میلیارد تومان از بودجه شهرداری را به مترو اختصاص داده ایم و امیدواریم دولت هم همین قدر به مترو اختصاص دهد و 2 هزار و 500 میلیارد تومان از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد و امیدوارم موجب تحول شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال خط 7 مترو را راه اندازی کنیم هرچند همکاران می گویند تا آخر اردیبهشت اما فشار می آوریم تا آخر سال مجدداً این خط راه اندازی شود.

نجفی بیان داشت:خوشحالم که بخش عمده ای از وقتم را صرف نشست و برخاست با اهالی هنر در این مدت کوتاه کرده ام. یکی از مهم ترین مسائل این است که روابط بین انسان ها و المان های شهری موضوع اخلاق را هم لحاظ کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا آقای صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی و همین طور قائم مقام شهردار تهران در مسئولیت خود می ماند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می شود و یک مسئول نمی تواند دوشغله باشد امیدواریم در شهرداری تهران باقی بمانند و آقای صالحی امیری هم ماندن در شهرداری را ترجیح می دهد.

شهردار تهران درباره علت تعطیلی خط 7 مترو نیز گفت: امیدواریم تا پایان امسال خط 7 مترو راه اندازی شود چرا که در گذشته این خط را بدون تجهیزات افتتاح کرده بودند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: