رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

گرایش به رشته‌های تجربی در کشور بالاست

کدخبر: 2145261

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست.

به گزارش ایسنا محمد حسین امید در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج افزود: قریب به ۵۰ هزار مدرس در سطح دانشگاه های علمی کاربردی کشور به آموزش جامعه هدف می پردازند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری ۵۵۰ هزار نفر ظرفیت دانشجوی مهارتی این دانشگاه بوده اما کمتر از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند، بیان کرد: نیاز کشور حرکت به سمت آموزش های مهارتی است و قانون برنامه ششم توسعه خروجی ۳۰ درصدی دانشجویان در حوزه مهارتی را هدفگذاری کرده است .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: باید تا پایان سال ۹۹، چهار میلیون دانشجو داشته باشیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز باید مهارتی باشند که حرکت به سمت مهارت آموزی در کشور نیاز به تقویت دارد.

امید با بیان اینکه گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست، تصریح کرد: رقابت ۵۰۰ هزار نفر برای به دست آوردن ۸۰۰۰ سهمیه چند رشته خاص این حوزه است.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی زود بازده است، ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی کشور فارغ التحصیل شده اند و آمارها خروجی ۸۰ درصدی اشتغال را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی را دو مسیر هدفگذاری شده این دانشگاه دانست و عنوان کرد: معاون نظارت در دانشگاه ایجاد شده است و در حوزه ماموریت گرایی نیز مراکز ما در زمینه های تخصصی خود فعالیت خواهند کرد و به این سمت می رویم که مراکز در چارچوب ماموریت های خود دانشجو بگیرند.

امید از کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری در سطح مراکز مختلف خبر داد و تاکید کرد: حمایت از دانشجویان مستعد با تبدیل ایده به محصول هدفگذاری شده است و تسهیلاتی نیز پرداخت خواهد شد.

وی از فعالیت 6000دانشجو در ۱۱ مرکز علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان ظرفیت بالاتری در حوزه جذب دانشجویان داریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: در این استان ظرفیت ۲۰ هزار جذب وجود داشت که ۱۵درصد آن محقق شد که ترویج حرکت به سمت مهارت گرایی نیز در استان ضروری است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: