انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 2145268

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد که در این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی با استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه کمک به حوزه دانشگاه و تقویت رشته های کاربردی و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت حوزه اشتغال و صنعت است.

وی از اختصاص ۳۰ هزارمیلیارد تومان از سوی دولت جهت حوزه اشتغال در سطح کشور خبر داد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد سهم قابل توجهی از این اعتبار دارد.

احمدی توجه ویژه به اشتغال روستایی را از اولویت های دولت عنوان و بیان کرد: در نشست اخیر با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به این حوزه در استان اختصاص داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد اعتبارات استانی به مسیرهایی غیر از توسعه و اشتغال سوق داده شود و هدفمند کردن هزینه ها و کمک به مناطق کمتر برخوردار استان در دستور کار است.

احمدی ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت را یکی از عوامل مهم پیشرفت استان و برون رفت از وضع موجود عنوان کرد.

وی حمایت و توسعه مشاغل جدید و کاربردی و توجه ویژه به آموزش و حرفه آموزی را خواستار شد و ادامه داد: دانشگاه ها می توانند با ایده های نو و ابتکاری نوین کمک شایانی به استان کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ورود سازمان های اقتصادی بزرگ از جمله بنیاد برکت و بنیاد کوثر می تواند سرعت توسعه در استان را شتاب دهد.

همچنین محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه آمادگی تامین رشته های مهارتی مورد نیاز استان را دارد تا اینکه برای رشته های جدید، مشاغل خانگی و منسوخ شده دوره تعریف کند.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه کشور باید هر مرکز علمی کاربردی یک رشته جدید برای مشاغل جدید تعریف کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: