نشست مشترک رسانه ملی با دادستان های استان تهران

کدخبر: 2145680

نشست مشترک رئیس و برخی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی با دادستان عمومی و انقلاب و دادستان ها و روسای دادگاه های استان تهران با عنوان نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و آموزش های عمومی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست دکتر علی عسکری و دکتر جعفری دولت آبادی بر تعامل هرچه بیشتر رسانه ملی و مجموعه قوه قضائیه در زمینه های مختلف به ویژه آموزش های عمومی و حقوقی تاکید کردند .

گسترش همکاری ها برای کنترل آسیب های اجتماعی، پیشگیری از جرم، افزایش شناخت مردم از حقوق خود در جامعه، واکاوی و شناخت دقیق جرایم در عرصه فضای مجازی و اینترنت و چگونگی پرداخت هنرمندانه به معضلات و مسائل مرتبط با دستگاه قضایی و ارتباط این نهاد مهم با مردم از جمله مباحث مطرح شده در این نشست مشترک بود. دکتر علی عسکری در این نشست با استقبال از همکاری دستگاه قضایی در تولیدات آموزشی و فرهنگی برای مردم ، خواستار افزایش این تولیدات شد و افزود: نمایش ارتقای کارآمدی قوه قضائیه با تبیین عملکرد آن از اولویت های مهم رسانه ملی است. رئیس رسانه ملی بیان نقدهای منصفانه، دقیق و ملموس برای مردم از دستگاه های مختلف را موجب افزایش اعتماد عمومی دانست و تصریح کرد: قطعا با چنین رویکردی است که می توان کارآمدی را افزایش داد. دکتر جعفری دولت آبادی هم در این نشست با اشاره به جایگاه اثرگذار رسانه ملی در عرصه رسانه ای کشور گفت: بخشی از مشکلات دستگاه های کشور ناشی از فقدان ارتباطات رسمی و تعاملات فی مابین است و معتقدیم با برگزاری چنین نشست هایی این خلأ پر خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران ، خواستار تقویت همکاری های رسانه ملی با دستگاه قضایی در حوزه آموزش های عمومی و حقوقی شد و افزود: بسیاری از مردم متاسفانه بدیهیات حقوقی را نمی دانند و ما در حوزه آموزش های عمومی به ویژه در کلیت قوانین و جرایم گسترده مانند سرقت ، چک و مانند آن به کمک صداوسیما احتیاج داریم تا مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند. در این نشست همچنین برخی از دادستان های شهرستان ها و روسای دادگاه های استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: