اطاعت‌پذیری غواصان پیش از «کربلای۴»

کدخبر: 2145685

لباس‌های خیس غواصی در آن هوا، حسابی سرد و خنک شده بود. با وجود این، آنها را پوشیدند. قبل از ورود به آب پرسیدند: «چقدر در آب بمانیم؟»

به گزارش ایسنا، سردارعلی عابدینی فرمانده گردان ۴۱۰ غواص حضرت رسول (ص) از لشکر ثارالله است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. نیروی‌ها تحت امر این فرمانده قبل از عملیات کربلای۴، در رودخانه‌ی «بهمن شیر تمرین» داشتند. بعد از ظهر یکی از روزها پیش از آغاز عملیات کربلای۴ نیروهای از آب خارج شدند. لباس‌های غواصی را از تنشان بیرون آوردند و به طرف ساختمان‌های محل استقرارشان دویدند. به دلیل سردی هوا نیروها با کلاه و اورکت زیر پتو رفتند تا استراحت کنند.

نیمه شب پیک فرمانده گردان ۴۱۰ رسید و گفت: «برادر عابدینی می‌گوید بچه‌ها را بیدار کنید تا وارد آب شوند. تعجب کردیم. در آن هوای سرد چرا باید وارد آب می‌شدیم!؟» یکی از رزمندگان از اتاق بیرون آمد و در حالی که باد سردی به صورتش می‌وزید به طرف اتاق فرمانده گردان رفت. بعد از سلام و احوال پرسی، رو به علی عابدینی کرد و گفت: «هوا سرد است. من با اورکت خوابیده بودم، دلم نیامد در این هوا بچه‌ها را بیدار کنم.»

عابدینی به این رزمنده تأکید کرد:«دستوری را که پیک گردان آورده، اجرا کنید.» تمام نیروهای گردان تابع سلسله مراتب بودند. بچه‌ها یک به یک را بیدار شدند و کسی اعتراض نکرد. به طرف آب رفتند لباس‌ها را بیرون آوردند. لباس‌های خیس غواصی در آن هوا، حسابی سرد و خنک شده بود. با وجود این، آنها را پوشیدند. قبل از ورود به آب پرسیدند:« چقدر در آب بمانیم؟»

سردارشهیدعلی عابدینی فرمانده گردان ۴۱۰ غواص حضرت رسول (ص) از لشکر ثارالله

عابدینی گفت: «تا وقتی که خسته بشویم.» عابدینی و رزمندگان وارد آب شدند. اطاعت پذیری بچه‌های گردان ۴۱۰ به قدری بود که در آن نیمه شب سرد حتی یک نفر هم اعتراض نکرد. بچه‌ها تا جایی که توان داشتند، در آب کار کردند و حاج قاسم سلیمانی آمادگی آنها را کنترل کرد.»

از آب که بیرون آمدند، میر قاسم میرحسینی کنار آب ایستاده بود. دستش را به طرف یکی از بچه‌ها دراز کرد و گفت: «دستم را بگیر و فشار بده ببینم اگر شب عملیات با سرباز عراقی رو به رو شدی، توان خفه کردنش را داری؟» رزمنده دستش را به طرفش برد اما انگشتانش از سرما باز و بسته نمی‌شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: