سخنگوی اتحادیه اروپا: برجام باید حفظ و نگهداری شود

کدخبر: 2153973

سخنگوی اتحادیه اروپا با خودداری از هرگونه گمانه‌زنی در مورد تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از برجام در این هفته تاکید کرد که برجام باید حفظ و نگهداری شود.

به گزارش ایسنا، کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: ما نمی‌خواهیم گمانه‌زنی‌ها را در مورد سناریوی احتمالی از سوی آمریکا آغاز کنیم. موضع ما در اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته‌ای ایران به خوبی مشخص است. این توافق باید حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: برجام در حال میوه دادن است و ما از این توافق و اجرای آن حمایت می‌کنیم.

قرار است روز پنجشنبه در بروکسل فدریکا موگرینی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وزیران خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان گفت‌وگویی را در مورد توافق هسته‌ای داشته باشند.

ری همچنین از پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در نشست روز پنجشنبه موضوعاتی مربوط به اعتراضات اخیر ایران مطرح می‌شود، خودداری کرد.

روز جمعه 12 ژانویه قرار است دونالد ترامپ هم‌زمان در مهلت سه‌ماهه درباره پایبندی ایران به برجام اعلام نظر کند و از سویی باید برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران که طبق برجام اجرای آنها تعلیق شده است را برای دوره‌های چهار یا شش‌ماهه تمدید کند.

با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رد پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ و تمدید نکردن تعلیق تحریم‌ها، رسانه‌های آمریکایی و اروپایی بر این نظرند که ترامپ احتمالا یک بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: