بصیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۱۴ ژانویه آخرین تلاش ترامپ برای نقض تعهدات برجامی است

کدخبر: 2154005

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط ترامپ صورت نگیرد به معنای خروج آمریکا از برجام است.

محمدعلی بصیری کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛با اشاره به نقض احتمالی تعهدات برجامی از طرف آمریکا ، اظهار کرد: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود تاکنون بار ها مسئله لغو برجام و امتیازات آن را مطرح و چندین بار به صورت علنی این موضوع را از پشت تریبون های مختلف عنوان کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با توجه به همکاری نکردن اعضای دیگر کنگره، این مسئله احتمال زیاد به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین ۱۴ ژانویه آخرین تلاش ترامپ برای نقض تعهدات برجامی است که این مسئله تا اندازه ای دور از انتظار خواهد بود چرا که فعالیت های قبلی او در کنگره، نتیجه مطلوبی نداشته است.

بصیری با بیان اینکه برجام یک سند بین المللی است، گفت: بررسی نهایی برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت می گیرد البته اگر تمدید تعلیق تحریم ها توسط ترامپ صورت نگیرد به معنای خروج آمریکا از برجام است.

وی با اشاره به تحریم های بین المللی سال های گذشته تصریح کرد: دلیل اصلی اعمال این تحریم ها، تائید سازمان ملل و همراهی اتحادیه اروپا با واشنگتن بود که مجموعه این عوامل سبب شد تا در برهه ای از زمان ایران به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار گیرد.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان بیان کرد: تنها شرط نقض تحریم ها این است که اعضای دیگر سازمان ملل پای میز مذاکره بنشینند، اما با نیم نگاهی به عملکرد و نظر آنان در دو سال گذشته در می یابیم که اعضای دیگر به شدت با ترامپ مخالف هستند، چرا که معتقدند لغو تحریم ها مانند سال های گذشته، نمی تواند ایران را در محدودیت قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: