قلعه نویی: برانکو مسلمان است/ برنامه کی روش مناسب تیم‌های شهرستانی نیست

کدخبر: 2154142

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: برانکو تمام تجربیات و علمش را در اختیار من قرار داد و از نظر من او مسلمان است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در گفتگو با رادیو درباره برانکو و عملکرد موفق پرسپولیس گفت: نیرو های بیرونی می توانند نقش داشته باشند از جمله ثبات مدیریت و بازیکنان. برانکو دوست عزیز من است. اجازه بدهید یک خاطره از او بگویم. وقتی سرمربی تیم ملی بودم، در اجلاس برلین حاضر شدم که برانکو هم آنجا بود. مسلمان واقعی یعنی برانکو. سه روزی که آنجا بودیم، برانکو تمام اطلاعات و تجاربش را در اختیار من گذاشت.

او درباره برنامه کارلوس کی روش برای جام جهانی 2018 روسیه و در اختیار گرفتن بازیکنان اظهار کرد: کمتر از یک سال به جام جهانی وقت داریم. باید تعامل خوبی بین تیم ملی و باشگاه ها وجود داشته باشد. تیم ملی خوب از لیگ خوب بیرون می آید. این برنامه را هم کی روش داده است، اما یک سئوال دارم. ما یک تیم شهرستانی هستیم. بعد از بازی هایمان بازیکنان ملی پوش باید با یک پرواز به تهران بیایند و سپس برگردند. ارتفاع مثل یک ماده بیهوشی است. حالا اگر قرار باشد همان هفته مثلا ما به اهواز هم برویم، بازیکنان ما ظرف چند روز باید ۴ یا ۵ پرواز داشته باشند.

او اضافه کرد: این برنامه کی روش برای تیم های تهرانی ایده آل است. نتایج و آمار کی روش توانایی های او را نشان می دهد، اما با این برنامه، بازیکنان شهرستانی نه تنها ریکاوری نمی شوند بلکه دچار افت بدنی هم می شوند.

قلعه نویی درباره مشکلاتی که در فوتبال ایران وجود دارد و شعار هایی که روی سکو ها داده می شود، گفت: برای پیدا کردن ریشه این مشکلات باید به چند سال پیش برگردیم. باید ببینیم به جامعه و جوان ها چه چیزی داده ایم و انتظار داریم چه چیزی بگیریم. احترام به حریف واجب است. شما نگاه کنید بعد از فرگوسن، منچستر یونایتد شرایط ایده آل پیدا نکرد. آیا دیده اید تا الان ورزشگاه این تیم خالی بماند؟

سرمربی سابق تیم استقلال درباره صحبت های محمد دادکان مبنی بر مهندسی بودن انتخابات ورزشی گفت: دادکان جزو بزرگ مردان ایران است. او هم مومن است هم مسلمان. درباره مهندسی انتخابات، چون جایی نبوده ام که ببینم نمی توانم حرفی بزنم، اما دل دادکان برای ورزش و فوتبال می سوزد. او خاک ورزش را خورده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بیان کرد: یک بار زمانی که در کمیته فنی فدراسیون فوتبال بودم به علی کفاشیان گفتم کمیته تشریفات تشکیل دهد و تمام روسای ادوار تاریخ که در قید حیات هستند را دور هم جمع کن. کجای ایران این اتفاق رخ می دهد؟ نگاهمان نباید این مدلی باشد. در کشور های پیشرفته با تغییر مدیران و روسا، شاید ۱۰۰ نفر جابجا شوند، اما در ایران ۱۷ هزار نفر جابجا می شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: