سردار مهماندار خبر داد

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، پزشکان و جانبازان به قوت خود باقی است

کدخبر: 2154177

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، پزشکان و جانبازان که نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک هستند،به قوت خود باقی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال 1397 گفت: در دو سه هفته اخیر که بحث طرح ترافیک و زوج و فرد و تغییرات آن مطرح شد، ذهن خیلی از همشهریان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه همه دستگاه های مسئول اعم از پلیس، شهرداری، وزارت کشور، آسايش مردم است و نباید هیچ طرحی، اجرا شود که به مردم فشار مضاعفی بیاورد یا دغدغه ای را به دغدغه های آن ها اضافه کند، ادامه داد:دلیل این همه کار کارشناسی و طولانی شدن موضوع هم رفع همین نگرانی ها و دغدغه هاست.

سردار مهماندار با بیان اینکه هنوز این موضوع نهایی نشده است،و در حال حاضر مطالعات کارشناسی روی آن انجام می دهیم،ادامه داد: تا کنون اجرای این طرح در حوزه زوج و فرد منتفی شده است و در سال 1397 هم مانند سال جاری این طرح بدون هیچ گونه تغییری اجرا خواهد شد. ما چند شرط گذاشتیم و الزاماتی را برای اجرای این طرح مطرح کردیم، البته همه دست اندرکاران نیز نگران بودند که باید الزاماتی رعایت شود.

وی گفت:ما تأکید داریم که هر گونه تغییر نباید میزان ترافیک تهران را در محدوده طرح ترافیک افزایش دهد. مورد دوم این است که آلودگی تهران نباید افزایش یابد و اگر قرار است طرحی اجرا شود، حتماً باید سازوکارهای اجرایی آن مانند نصب دوربین ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم، فراهم شود چرا که معتقدیم که هر گونه محدودیت باید راهکار جدیدی را نیز به مردم ارائه دهد.

سردار مهماندار درباره سهمیه اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک اظهار داشت: در مورد طرح ترافیک سهمیه هایی نیز وجود داشت که به بعضی از اقشاری که ضرورت ایجاب می کرد وارد طرح شوند داده می شد، مانند خبرنگاران که برای تهیه خبر و پزشکان که برای مراجعه به بیمارستان نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک بودند و همچنین جانبازان از این رو طبق توافقی که صورت گرفته این سهمیه ها در جای خود باقی خواهد ماند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود:مسئله ای که اکنون داریم روی آن کار می کنیم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود. اقشاری که سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند، به جای اینکه در ابتدا هزینه را پرداخت کنند و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند، در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت می کنند و فقط نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی است که به محدوده طرح ترافیک خواهند داشت و تفاوت زیادی هم با مبالغ سال گذشته ندارد.

وی گفت: با تمهیداتی که پیش بینی شده، هیچ تغییری در میزان سهمیه ها و میزان فروش روزانه طرح ترافیک به وجود نخواهد آمد. اکنون 20هزار برگ به صورت روزانه توسط شهرداری فروخته می شود که در ایام آلودگی نیز توسط ما ممنوع می شود و این تعداد در سال جدید نیز بیشتر نخواهد شد،در نتیجه هیچ تغییری در محدوده طرح ترافیک تهران به وجود نخواهد آمد بلکه با واگذار کردن مدیریت آن به خود افراد حتی ممکن است شاهد کاهش ترافیک در این محدوده نیز باشیم. یعنی در سال 1397 هم مانند سال جاری این طرح اجرا خواهد شد و فقط نحوه پرداخت هزینه متفاوت شده است، یعنی قبلاً در ابتدا هزینه ورود به طرح دریافت می شد اما اکنون به تدریج و بر حسب ورود به محدوده طرح صورت می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: