عرب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعدیل نیرو در شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی به دلیل دیرکرد در پرداخت مطالبات

کدخبر: 2154184

یک قائم مقام شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی گفت: به دلیل دیرکرد در پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه گر شاهد تعدیل نیرو در شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی هستیم.

عرب قائم مقام شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه از آغاز طرح تحول نظام سلامت تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و به خصوص شرکت های تولیدی دستگاه رادیولوژی با مشکل نقدینگی روبه رو شده و مطالباتشان با تاخیر زیادی پرداخت می شود.

وی بیان کرد به دلیل بروز مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت مطالبات، شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی و به خصوص دستگاه های رادیولوژی به جای اینکه به فکر تحقیق و پژوهش و یا رشد توسعه باشند متاسفانه تامین حقوق کارمندان و هزینه های جاری کارخانه ها به مشغله های اصلی ذهنشان تبدیل شده است.

عرب عنوان کرد: به دلیل مسائل مختلف و دیرکرد در پرداخت مطالبات شرکت ها شیفت های کاری خود را کاهش و در حال تعدیل نیرو هستند که علت آن مشکلات زنجیره گردش مالی و پرداخت نشدن مطالبات به وسیله بیمارستان ها و یا حتی سازمان های بیمه گر است.

وی تاکید کرد: شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی در صورتی می توانند پویا عمل کرده و در حوزه r&d تحقیق کنند که مشکلات مالی نداشته و مطالباتشان به موقع پرداخت شود.

وی ادامه داد: در گذشته مطالبات هر 6 ماه پرداخت می شد اما امروزه این مدت زمان به بیش از یک سال افزایش پیدا کرده است، به طوری که از سال 94 معوقات شرکت پرداخت نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: