رزیدنت پزشکی خانواده خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در ۱۰ استان

کدخبر: 2154266

رزیدنت پزشکی خانواده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت، امسال در ۱۰ استان دیگر نیز طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای زیر جمعیت ۲۰ هزار نفر، آغاز به کار خواهد کرد.

فاطمه نجفی پور رزیدنت پزشکی خانواده در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: از سال 1384، طرح پزشک خانواده روستایی در ایران شروع شد و از سال 1391 طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس و سپس مازندران آغاز به کار کرد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های وزارت بهداشت، امسال در 10 استان دیگر نیز طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای زیر 20000 نفر آغاز به کار خواهد کرد.

نجفی پور تصریح کرد: تمام پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان پزشکی می توانند پس از عقد قرارداد با مراکز بهداشتی و درمانی، مجری طرح پزشک خانواده باشند و به عنوان پزشک خانواده عمومی مشغول به کار شوند.

رزیدنت پزشکی خانواده ادامه داد: از سال 1394 برنامه آموزش رشته تخصصی پزشکی خانواده در 8 دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد که هم اکنون این تعداد به 11 دانشگاه افزایش یافته است؛ اولین فارغ التحصیلان تخصص پزشکی خانواده شهریور ماه 1397 فارغ التحصیل خواهند شد.

وی اظهار داشت: رشته پزشکی خانواده یکی از اساسی ترین رشته های تخصصی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، استرالیا، آمریکا، سوئد و ترکیه، فارغ التحصیلان این رشته با ارائه خدمات جامع، مستمر و با کیفیت در تمام مراحل سلامتی و بیماری، مراقبت های سلامت محور را به خانواده ها ارائه می دهند.

نجفی پور در ادامه گفت: پزشک خانواده علاوه بر تشخیص و درمان بیماری های شایع با انجام مراقبت های دوره ای خانواده ها از بروز و پیشرفت بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر در جامعه پیشگیری می کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: