«عفو بین‌الملل» تونس را به عدم استفاده از زور علیه معترضان فراخواند

کدخبر: 2154365

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در تونس، سازمان بین‌المللی «عفو بین‌الملل» نیروهای امنیتی این کشور را به احترام به حقوق شهروندان و عدم استفاده از زور فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عفو بین‌الملل» صبح امروز جمعه در بیانیه‌ای نیروهای امنیتی در تونس را به عدم استفاده از زور مفرط علیه معترضان و سرکوب شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز فراخواند و بر تأمین امنیت تظاهرات‌کنندگان تأکید کرد.

«هبه مرایف» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که مسئولان تونس بایستی سلامت و امنیت تظاهرات‌کنندگان را تأمین کرده و نیروهای امنیتی را از استفاده از زور منع کنند.

بنا بر گزارش بخش عربی شبکه بی‌بی‌سی، برخی گروه‌های تونسی امروز جمعه نیز مردم را به برگزاری تظاهرات برای اعمال فشار بر دولت جهت عقب‌نشینی از تصمیمات خود دعوت کرده‌اند.

«زیاد العذاری» وزیر سرمایه‌گذاری تونس روز پنجشنبه (دیروز) گفت که با وجود شدت گرفتن اعتراضات مردمی، دولت هرگز از هیچ یک از بندهای قانون ریاضت اقتصادی عقب‌نشینی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

تونس از چند روز پیش شاهد برگزاری اعتراضات گسترده به افزایش مالیات‌ها و اتخاذ تصمیماتی در جهت ریاضت اقتصادی است. چهارشنبه شب نیز درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان در تعدادی از شهرهای تونس رخ داد و بیش از 300 نفر نیز تاکنون بازداشت شده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: