سناتورهای دموکرات: ترامپ می‌تواند بدون نقض برجام، تحریم‌های سخت‌تری علیه ایران وضع کند!

کدخبر: 2154384

سناتورهای دموکرات در آمریکا از ترامپ خواستند بدون نقض برجام، تحریم‌های سخت‌تری علیه ایران وضع کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سناتورهای دموکرات در آمریکا خواستار اعمال تحریم های سخت تر از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه ایران ، بدون نقض برجام شدند.

بر این اساس، سناتورهای دموکرات آمریکایی می گویند «دونالد ترامپ» می تواند و باید تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند که توافق هسته ای را نقض نکند.

سناتور «کریس کنز» با ابراز امیدواری برای اینکه ترامپ چنین کاری را انجام دهد، گفت: «حقیقت این است که رئیس جمهور توانایی اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران به خاطر برنامه موشکی بالستیک، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم در منطقه را دارد.»

به نوشته «واشنگتن اگزمینر» وی مدعی است ترامپ می تواند اقدامات سخت تر علیه ایران را با استفاده از قدرت های قانونی که دارد و بدون در خطر قرار دادن برجام، انجام دهد.

سناتور «باب منندز» روز پنجشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی سنا گفت: «دولت (آمریکا) اختیارات قانونی گسترده ای دارد که من نمی توانم صبر کنم تا از آنها استفاده کرده تا ما بتوانیم به یک راهبرد (سخت تر) علیه ایران برسیم.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اما می گوید تا زمانی که داعش به عنوان یک نیروی نظامی بالقوه در سوریه حضور دارد، ظرفیت مقابله با این چالش های راهبردی از جمله ایران، وجود ندارد. این در حالی است که ترامپ امروز (جمعه) باید درباره تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران ذیل برجام، تصمیم بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: