کشته شدن ۱۳ نفر در حمله هوایی آمریکا به شرق افغانستان

کدخبر: 2154394

یک گروه شبه نظامی حامی دولت افغانستان از کشته شدن ۱۳ عضو خود در حمله هوایی نظامیان آمریکایی در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروه شبه نظامی حامی دولت افغانستان امروز جمعه از کشته شدن ۱۳ عضو خود در حمله هوایی نظامیان آمریکایی در شرق این کشور خبر داد.

این حمله هوایی نظامیان آمریکایی بعد از تیراندازی یک عامل نفوذ کرده بین این شبه نظامیان صورت گرفت. حکیم خان، فرمانده این گروه شبه نظامی اعلام کرد این حمله روز پنجشنبه هنگام گشت زنی نظامیان آمریکایی در آچین در استان ننگرهار و پایگاه تروریست های (وهابی صهیونیستی) داعش روی داد.

به گفته وی در پی حادثه تیراندازی، نیرو های آمریکایی مواضع این گروه شبه نظامی را در یک حمله هوایی هدف قرار دادند که به کشته شدن ۱۳ عضو این گروه منجر شد.

یک خبرنگار صبح جمعه از دفن هشت عضو این گروه شبه نظامی خبر داد. نیروی های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان از تایید این حمله هوایی خودداری کرد و ترجیح داد از عبارت «مداخله فعالانه در منطقه» استفاده کند. ناتو این موضوع را که در این حادثه به نظامیان آمریکایی آسیب رسید تکذیب کرد.

این نوع حملات که در آن ها نظامیان افغان به سوی هم قطاران خود یا نظامیان غربی تیراندازی می کنند از مشکلات نیرو های ناتو در افغانستان به حساب می آید. به گفته مقامات غربی، اغلب این نوع حملات نتیجه احساسات فردی یا سوء تفاهم فرهنگی است.

سخنگوی طالبان مسئولیت حمله به نظامیان آمریکایی را که به گفته وی از سوی دو نفر که بین شبه نظامیان نفوذ کرده بودند انجام شد به عهده گرفت. به گفته وی، ۱۶ نظامی آمریکایی در این حمله کشته شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: