با رسیدن قیمت نفت به ۷۰ دلار

رئیس لوک اویل:تولیدکنندگان باید از «توافق اوپک»خارج شوند

کدخبر: 2154482

رئیس شرکت نفتی لوک اویل روسیه اعلام کرد: با تثبیت قیمت در ۷۰ دلار باید کشورهای تولیدکننده نفت از توافق اخیر کاهش تولید نفت بیرون بیایند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، رئیس شرکت لوک‌اویل روسیه اعلام کرد: وقت آن رسیده است که کشورهای تولیدکننده نفت، اعم از اوپک و غیراوپک از قرارداد توافق کاهش تولید نفت آرام‌آرام خارج شوند.

آقای وگیت الکپروف که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم اگر قیمت هر بشکه نفت در ۷۰ دلار ثابت بماند، لازم است که آرام‌آرام از این توافق خارج شویم».

الکپروف تأکید کرد که منظور تثبیت قیمت در ۷۰ دلار است.

اوایل روز جمعه قیمت نفت برنت برای قراردادهای آتی برای مارس ۲۰۱۸، ۷۰ دلار را عبور کرد، این درحالی است که قیمت قرارداد مشابه در دسامبر ۲۰۱۴، ۷۰ دلار در هر بشکه بود.

کشورهای تولیدکننده نفت شامل کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در اواخر سال ۲۰۱۶ توافقی کردند که بر اساس آن میزان تولید نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. این توافق تا مارس ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، در حال حاضر کشورهای تولیدکننده نفت بر سر دوراهی افزایش قیمت یا تحمل قیمت پایین گیر افتاده‌اند. آنها معتقدند اگر قیمت نفت از یک حدی فراتر رود، درواقع به تولید بیشتر نفت شیل آمریکا کمک خواهد شد. نفت شیل معمولاً هزینه تولید بیشتری دارد و در صورتی که قیمت بالا برود تولیدکنندگان شیل به تولیدشان می‌افزایند و همین عاملی برای از دست رفتن بازار تولیدکنندگان سنتی خواهد بود.

از سوی دیگر قیمت پایین نفت هم باعث فشار بیشتر بر اقتصادهای متکی به نفت می‌شود. این درحالی است که اکثر تولیدکنندگان نفت دارای کسری بودجه هستند و تحمل این وضعیت برای آنها دشوار است،‌ بنابراین تولیدکنندگان نفت به دنبال قیمت میانی هستند که کمتر فشار تحمل کنند و بازارشان را هم از دست ندهند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: